czwartek, czerwca 04, 2009

"Hmm"

Już jakiś czas temu zauważyłem, że mój wpis "Bóg, Honor, Ojczyzna" jest odwiedzany dość często z adresu pod którym wskazany jest jako pomoc w napisaniu referatu z religii.... mam nawet wrażenie, że jest wskazywany jako coś co po lekkich przeróbkach może zostać referatem z religii. Hmm.. jak nie lubię plagiatów, tak tutaj chyba bym chciał ;-) to by się ksiądz lub katecheta zdziwił czytając ;-)

Ale mam tu dylemat moralny.
Z jednej strony cieszy mnie to, że uczniowie traktują religię w taki sposób, że ją olewają - zasługuje na to, bo to czysty kretynizm uczyć w szkole, czyli miejscu gdzie ludzie mają nabywać wiedzy o rzeczywistości, czegoś co opiera się na wizji świata paru nawiedzonych pasterzy-koczowników sprzed kilu tysięcy lat.
Z drugiej jednak strony plagiat to jeden z największych grzechów jakie istnieją. To nie tylko kradzież, ale też oszustwo i zbrodnia intelektualna niepomyślenia. Ktoś kto dokonuje plagiatu nie jest po prostu zły, jest gorszy niż zły - jest głupi.

A jak bycie pozbawionym moralności jest totalną biologiczną patologią, to niestety głupota wydaje się być dość częsta.
Chociaż podobno jest nadzieja, kilka lat temu jedna z sąd kosmicznych przelatując koło Ziemi wykryła podobno inteligentne życie ;-)


Podobne postybeta
In vitro
Wernyhora mode 2 ;-)
Bóg, Honor, Ojczyzna
Bóg Urojony i Źródło Wszelkiego Zła
PayPal ssie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz