piątek, lipca 07, 2023

Symlink zamiast zmiany nazwy usera ;-)

Gdy konfigurowałem macOS na moim Macbooku Air to tak się porobiło, że mój user jest inny niż na macOS mojego dużego Macbooka ;-)

Przez to np. jak umieszczam w Obsidian iframe'a z jakimś skryptem, których chcę widzieć na stronie to jest problem (nawet jak synchronizuję przez iCloud mój Vault) bo Obsidian używa Electrona (czyli takiej lekko oswojonej wersji Chrome), a Electron nie wspiera z powodów związanych z bezpieczeństwem względnych adresów dla iFrame'a....

Niby problem nie jest wielki, ale czasem wkurzający, stąd dziś spytałem ChatGPT czy da się zmienić username w macOS... da się, ale problem jest skomplikowany.
I dopiero mi wpadło do głowy... a jakby zrobić po prostu symlinka w /Users/ ? :-) 

Zrobiłem i działa :-) bezwzględna ścieżka jest na obu laptopach teraz taka sama :-)

Może ja nawet tego Obisidana zacznę na poważnie używać? ;-)




Podobne postybeta
Mały pomocny coś macOS'a
Electron + Airly = wskaźnik jakości powietrza w pasku ;-) - part 2, źródła ;-)
Żenienie Todoist z Obsidian przy pomocy Pythona ;-)
Electron + Airly = wskaźnik jakości powietrza w pasku ;-)
Proste, a potężne API to było coś...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz