sobota, kwietnia 06, 2019

Electron + Airly = wskaźnik jakości powietrza w pasku ;-) - part 2, źródła ;-)

Jakiś czas temu pisałem o tym, że zrobiłem sobie narzędzie, które pokazuje mi aktualny indeks jakości powietrza (od Airly) w pasku :-)
Wygląda to tak:




Ale dziś udało mi się już zapewnić bym mógł je pakować do DMG i by działało tak jak chcę ;-)
Wrzuciłem też na GitHuba :-)

Testowałem jak na razie tylko na macOS, jeden kawałek może nie działać na innych systemach, ukrywanie w Doca, bo to jest podobno tylko w macOS.

Przy pierwszym uruchomieniu aplikacja stwierdza, że nie ma lokalizacji (długości i szerokości geograficznej), dlatego otworzy przeglądarkę pod adresem https://rmk-hrd.appspot.com/file/geoHelper.html, która to strona poprosi o zgodę na pobranie geolokalizacji, jeśli ją otrzyma to przekieruje do lokalnego serwera, który otwiera apka tak by sobie przekazać Twoją lokalizację.
Serwerek stoi na porcie 8000 i jest uruchamiany tylko gdy potrzeba pobrać dane o lokalizacji, czyli przy pierwszym uruchomieniu i jeśli user wybierze "Update location data".

Jeśli ktoś to chce uruchomić to będzie potrzebować też apikey od Airly, który można dostać tutaj https://developer.airly.eu/.
Niestety klucz starcza tylko na 1000 requestów dziennie :( więc nie dzielę się nawet apką w postaci zdolnej do instalacji bo nie chcę by ktoś używał mojego apikey ;-)

Po pobraniu repa, trzeba zainstalować sobie Electrona, co robimy wywołując komendę (w katalogu gdzie jest klon repo):

npm install --save-dev electron

póżniej:

npm start

i aplikacja powinna działać :-)

Jeśli chcemy spakować ją do postaci wykonywalnej to:

electron-packager . --overwrite --platform=darwin --arch=x64 --prune=true --out=release-builds --icon=air.icns

I jeśli chcemy zrobić z tego DMG dla macOS to:

electron-installer-dmg --overwrite ./release-builds/AirQualityInfo-darwin-x64/AirQualityInfo.app/ AirQualityInfo

Oczywiście trzeba w razie potrzeby zainstalować electron-packager i electron-installer-dmg, to pierwsze robimy przez:

npm install electron-packager -g

To drugie przez:

npm i electron-installer-dmg -g


Podobne postybeta
Electron + Airly = wskaźnik jakości powietrza w pasku ;-)
Airly + Python + Oczyszczacz Powietrza = lepsze oddychanie ;-)
Kiedy następny on-call?
Symlink zamiast zmiany nazwy usera ;-)
Moja własna akcja w Google Home ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz