środa, marca 08, 2023

16 GB to zbrodnia...

Mój pracowy laptop ma 16 GB RAM... to za mało.
Niemal dzień w dzień mam tak, że coś przez parę sekund, albo i paręnaście wisi.

Zwykle jakieś głupie WebExy i nie wiedzieć czemu strona Miro z jednym z diagramów ;-)
Najlepsze jest jak teraz robię dość dużo interview i przejdę do Miro bo chcę coś sprawdzić to mi się kamerka zawiesza ;-) i zastygam na video ;-)

Pierwy raz komputer z 16 GB kupiłem w 2012 roku, w lipcy i kosztował całe 3999 PLN ;-)
Wtedy 16 GB RAM było rozsądne.

W 2018 przeszedłem z kupnem nowego Macbooka Pro na 32 GB RAM i teraz wydaje mi się to być rozsądnym minimum.

Kupiłem co prawda w 2020 roku komputer z 16 GB RAM, ale to jest Macbook Air i po pierwsze nie było takich z 32 GB RAM ;-) po drugie jednak na nim nie robię tylu rzeczy, które robię na swoim "głównym" komputerze.

Teraz gdybym kupował Macbooka poszedłbym w 64, a może 96 GB RAM :-)
Tam zapewne Chrome można używać bez problemów ;-)

Btw. na komputerze z małą ilością RAM Chrome robi unload stron, spoko, ale najlepsze jest to jak chcesz zamknąć "nadmiarowe" tabki i wtedy często wszystko zwisa bo Chrome przed zamknięciem często ładuje stronę od nowa, tylko po to by ją zamknąć ;p

Tak mało dziś twórczo, ale wkurza mnie ten laptop. A oczywiście jak to w korpo trzeba jakieś czary odwalić żeby wymienić laptopa.
Inna sprawa, że w poprzedniej firmie dostałem pod koniec M1 z 16 GB RAM ;-)
Aż się zastanawiam po co Apple takie produkuje.

Zaprawdę ktoś kupujący dziś komputer z 16 GB RAM, szczególnie Macbooka nie wie co czyni. Chcesz Macbooka bo taki seksowny? To kup tego z najmniej 32 GB RAM, wtedy można go raz na jakiś czas otworzyć i coś nawet na nim zrobić ;-)

A wkrótce zacznę znów pisać w Java'ie i pewnie w TypeScript'cie, nie tylko w Pythonie, więc będzie jeszcze zabawniej ;-)



Podobne postybeta
Metapost o pisaniu posta, albo moje próby z Obsidianem
Mój Macbook ma 4 lata
Jak się czuje włączając Windowsa...
Przyroda...
Atlas zbuntowany, ale na odwrót ;-)

2 komentarze:

  1. A może powinieneś rozsądniej dobierać system i stack, na jakim pracujesz? :-D

    Komputer prywatny:
    > free -h
    total used
    Mem: 15Gi 7,6Gi

    Komputer służbowy:
    > free -h
    total used
    Mem: 62Gi 11Gi

    16 GB powinno wystarczyć każdemu. :-D :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W macOS nie mam free ;-) więc próbuję to inaczej dostać ;p i vm_stats coś pokazuje, ale teraz razem z ChatGPT "piszemy" skrypt w Pythonie który przetłumaczy wyniki z różnych narzędzi na coś podobnego do tego co robi free -h na Linuksie ;-)

      Usuń