czwartek, sierpnia 18, 2022

Mój Macbook ma 4 lata

No to mój Macbook Pro 2018 ma już 4 lata.


Działa nadal dobrze, choć przyznam, że momentami dostaje zadyszki jak ma otwarte 3 przeglądarki z dużą ilością kart, 3 razy IntelliJ, Obsidiana i Notion....

Ale jak go kupowałem to planowałem go na lata i dostał wtedy max pamięci czyli 32 GB RAM i najbardziej wypasioną wersję CPU, jakieś i9 od Intela ;-)

Jest niezły, ale czasem czuć jego wiek.... przed kupnem nowego powstrzymują mnie:
* jednak nowe są tylko z M1, jak będzie M2 i 48, czy 96 GB ;-) to czemu nie,
* ARM, jednak czasem lubię odpalić Parallels, a podobno Parallels na M1 (i M2) odpalać potrafi tylko ARMowego Windowsa... a ja mam Windowsa dla paru starych gier ;-)
* 22k za nowego to jest jednak dużo monet ;-)

Ale tak ogólnie jestem zadowolony z tych 4 lat mojego laptopa ;-), całkiem dobrze działał i działa, miał na początku problem, że głośniki trzeszczały i w Internecie było dużo rozważań czy to się w ogóle da naprawić... a naprawiali softem ;-)
Dostał rozdęcia baterii... wymienili mi ją za darmo ;-) więc moja bateria w 4 letnim MBP ma dopiero 16 cykli za sobą ;-) (dla porównania w moim MBA, który ma ciut ponad 2 lata ma ich 158 ;-))
Co ciekawe klawiatura w nim nadal wydaje się działać... ale to może być też przez to, że tylko przez pierwsze parę miesięcy używałem klawiatury laptopa, później prawie zawsze był podłączony do zewnętrznej klawiatury ;-)

Ogólnie polecam ;-)



Podobne postybeta
Czyżbym miał już zbyt wolny komputer? ;-)
Dla Java'y Apple Silicon M1 to jednak nadal x86 ;-)
16 GB to zbrodnia...
Laptop
"os.arch", "os.name", "sun.arch.data.model" co to jest i co pokazuje na jakiej maszynie i OSie? ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz