poniedziałek, maja 22, 2023

Metapost o pisaniu posta, albo moje próby z Obsidianem

Tak próbuję oswajać Obsidian...

W tym samym czasie próbuję napisać posta na blogu porównującego dwie implementacje List w Java, albo o dwóch implementacjach List w Java'ie. Nie wiem jeszcze dokładnie co to będzie ;-) zaczęło się od code review ;p

No i próbuję używać Obsidian do zbierania notatek.

Tzn. ja normalnie nie mam żadnych notatek, ale próbuję zacząć robić, może mi to wejdzie w krew.
Na bloga też piszę zwykle "na żywca" stąd jest dość nierówno i zwykle dla innych nudno ;-)
Ale, że od jutra przez parę dni będę zajęty to próbuję nadrobić i napisać parę postów "na zapas" i mi wychodzi proces produkcyjny ;-)

Ale wracając do notatek do postu.

Na razie wyglądają tak:


Wcześniej miałem coś takiego:


To było wpisane w samym Bloggerze.

Używam Canvas z Obsidian bo wydaje się odpowiadać mojemu sposobowi myślenia, co prawda po jakimś czasie takie coś staje się nieczytelne, ale w trakcie tworzenia można sobie wszystko uporządkować.

Btw. to jest ciekawe, że ten "dynamiczny" fragment z rysowaniem czegoś niesie informacje.
Pamiętam, że w czasie interview z System Design zwykle kandydaci (ci lepsi ;-)) kończyli niemal z tym samym rysunkiem, ale sam rysunek jako taki nie pozwalał zbytnio zrozumieć o co chodzi.
Ale oglądanie jak jest rysowany i to, że gdy linia łączyła kwadraciki dostawało komentarz "i tutaj A gada do B" sprawiało, że cały ten design stawał się dużo bardziej zrozumiały.
Co pokazuje, że wszystkie Miro i podobne jako miejsca do utrzymywania statycznych rysunków to bzdura ;-) [Chociaż ja ogólnie nie przepadam za Miro ;-)]

Nie wiem co mi z tego materiału wyjdzie, na 100% dowiem się więcej o bebechach JVM ;-) w końcu nawet "napisałem" wraz z ChatGPT JavaAgenta bo liczyłem, że tak mi się uda zmierzyć rozmiar pamięci zajmowanej przez obiekty ;-)




Podobne postybeta
16 GB to zbrodnia...
Żenienie Todoist z Obsidian przy pomocy Pythona ;-)
Metapost o tym co pisać jak nie mam pomysłów o czym pisać....
Paradoks Java'y - domyślny poziom widoczności jest stosowany najrzadziej ;-)
Programowanie jako sztuka oszukiwania ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz