niedziela, września 05, 2021

Irracjonalna malpa ;-)

Kiedyś odkryłem, że dobrym sposobem na sprawdzenie co czuje jest rzucenie monetą czy wylosowanie liczby (wcześniej przypisując liczbom odpowiedzi).
Dostaje taką losową odpowiedź i sprawdzając co czuje na myśl, że mam wybrać tą opcję mogę ocenić jaki wynik bym wolał.
Problem w tym, że czasem mnie ponosi i chce tego samego sposobu użyć do rozwiązania wątpliwości wynikającej nie z tego, że nie wiem co ja czuję czy czego chcę, ale takiej gdzie chodzi o uczucia czy opinie innych ludzi, firm czy procesów ;-)
Coś jak kwiatek i "kocha, lubi, szanuje" ;-)
Dlatego trzeba uważać, bo zwykle jak się losuje więcej niż raz bo wyszło coś innego niż się chciało to jest sygnał, że już wiem czego chcę, ale musiałem pytanie sformułować tak, że naprawdę pytam nie o swoją ocenę, a o coś co jest poza mną ;-)
Bycie racjonalnym człowiekiem jest trudne, te miliony lat ewolucji nas strasznie irracjonalnymi zrobiły ;-)

posted from Bloggeroid




Podobne postybeta
Post drugie - bądź na tak ;-)
O wyższości podejmowania decyzji partiami zamiast per sztuka ;-)
Gdzie by się tu przenieść...
Smile Challenge - zapraszam do testów ;-)
Cud Tuska i Kopacz, polska medycyna bardziej wydajna niż niemiecka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz