sobota, marca 14, 2020

Wróciłem z USA :-) i to bez przygód :-)

Jak pisałem w poprzedniej notce miałem przypadek niepewności wielostopniowej ;-)
Nie widziałem czy wylecę z USA, czy dolecę do Polski, czy będę miał kwarantanne.

Wyleciałem z USA (pierwszy raz w życiu tylu polaków i polek w samolocie widziałem ;-))
Wyleciałem z Frankfurtu (chyba sami Polacy lecieli)
Nie mam kwarantanny.

Ze szczegółów, ponieważ wróciłem przed wprowadzeniem blokady granic to nie przechodziłem kontroli granicznej, czyli trafiliśmy normalnie do wejścia dla strefy Schengen, nie mamy kwarantanny.
Ale zebrano od nas w samolocie formularze kontaktowe, żeby w razie gdy ktoś się okaże chory to będzie łatwiej wyłapać kontakty.
Przed wyjściem z samolotu każdemu zmierzono temperaturę (ja miałem chyba poniżej 36 ;-)).

Jednak nauczyłem się kilku rzeczy ;-)
Najpierw 2 najważniejsze rady praktyczne:
- Nigdy nie kupować biletów Economy Basic, Light czy podobnych, tylko takie które są podatne na upgrade i przebookowanie (u mnie przebookowanie znaczyłoby kupienie totalnie nowego biletu za 2300 Euro ;-), a cały mój lot do USA i z powrotem kosztował ~950 Euro ;-)),
- Latać w ciągu tygodnia, najlepiej w godzinach pracy agentów (jeśli kupowało się bilet przez agencję)

Dla spokoju swoich nerwów jak się zaczyna jedną nogę podróży, nie warto sprawdzać statusów kolejnych nóg. Co najwyżej człowiek się może denerwować, i mieć głupie myśli w stylu "a co jeśli nie pokazują aktualnych informacji?"

Ogólnie jak się nie ma na coś wpływu to rzeczywiście nie warto się tym przejmować.

Zdrowo próbować sobie zdenerwowanie próbować przerobić na podniecenie możliwymi przygodami i tym, że będzie później można o tym opowiadać ;-)

Posiadanie przy sobie karty kredytowej dodaje pewności siebie, jak się ma firmową i własną to jeszcze lepiej ;-)

Niezwykłe zdarzenia zbliżają ludzi, w życiu nie leciałem w tak rozgadanym samolocie ;-) gdzie gadali ze sobą ludzie, którzy się nie znali. Podejrzewam, że w razie problemów to by mogło być przydatne, nie wiem, np. zrzuta na wynajęcie samolotu do czarteru ;-)

Ale i tak najważniejsze jest, żeby nie kupować Economy Basic/Light i wszelkich podobnych i nie latać wtedy gdy nikt z osób które mogłyby Ci pomóc nie pracuje ;-)


Podobne postybeta
Niepewność wielostopniowa ;-)
Wróciłem ;-)
Co się dzieje gdy mój pierwszy samolot się spóźnia i mam mało czasu na przesiadkę?
Jednak lubię United ;-)
Weekendy robią znów za krótkie.....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz