sobota, kwietnia 27, 2019

Jak zakitrać tabki ;-) - czyli o tym jak rozszerzeniem do Chrome można walczyć z makabryczną ilością tabek w przeglądarce ;-)

Czas przyznać, jestem hoarderem (aka rupieciarzem/zbieraczem) jeśli chodzi o tabki w przeglądarce.
50-60 tabek? To dla mnie nie problem, raczej norma.

To jest tak, że coś robię, otwieram tabkę, bo to akurat ciekawy link z HackerNews, albo po prostu czegoś szukałem i tam trafiłem, po czy otwieram kolejny i kolejny i kolejny...
Jak kończę z jakąś sprawą to po prostu zamykam tabkę, ale z czasem między przypiętymi tabkami, a tą aktualną mam całą masę takich, które niby mnie teraz nie interesują, ale mogą się przydać....

Raz na jakiś czas zbieram się i zamykam niektóre, ale robię to z bólem.

Dlatego stworzyłem sobie wczoraj wtyczkę do Chrome, która ma mi pomóc ;-)

Działa tak, że po pierwsze wyświetla liczbę aktualnie otwartych tabek:
Ale po jej kliknięciu pokazuje się lista otwartych tabek:


Które są posortowane wg tego jaki procent czasu dana tabka była aktywna.
Na górze są tabki które, były aktywne przez większość swojego życia*, na dole te które były najmniej aktywne.

Teraz patrząc na listę tabek mogę taką tabkę zamknąć albo zakitrać ;-)

Co oznacza zakitranie tabki?

Po pierwsze trafia na drugą listę:


Z której to listy można tabkę otworzyć, wtedy zniknie z listy zakitranych.
Po drugie, link trafia do zakładek Other Bookmarks -> Stashed links.


Dzięki temu, nawet jeśli zamknę taką tabkę, to zawsze mam ją jeszcze wśród zakitranych linków w zakładakach ;-)

Uznałem, że lepiej będzie gdy lista w rozszerzeniu będzie "lokalna", czyli linki są tylko dostępne w samym rozszerzeniu na danym komputerze w aktualnym profilu Chrome.
Zakładki są globalne, więc wszystkie Chrome'y z danym profilem je widzą.

Jeszcze nie do końca zdecydowałem czy wrzucić rozszerzenie do Chrome Web Store ;-) bo pewnie nikt poza mną go i tak nie będzie używał ;-) ale liczę, że pomoże mi zapanować nad moimi tabkami :-)

TabsStash na GitHub'ie




* - w danej sesji.


Podobne postybeta
Złe architekty ;-)
Chyba wybiorę OS X
Wolne komputery nie pozwalają się skupić....
Google oddaj URLa!
Gadające Gadu-Gadu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz