wtorek, maja 28, 2013

Casual programming a SF ;-) co się nim powinno dać zakodowane?

Jest jedna rzecz, której nie znoszę w książkach SF....
A "W przededniu" Carda to znów we mnie zbudziła....
Wcześniej to było głównie w kolejnych etapach cyklu Rama Arthura C. Clarke'a.
Chodzi mianowicie o programowanie komputerów. U ACC Richard Wakefield na szybko pisze, czy bardziej rysuje prosty program komputerowy który coś pokazuje. U Carda Victor czy inni bohaterowie wymrugują programy....

Z drugiej strony kto próbował pisać programy na tablecie czy telefonie to wie, że już przy pierwszym for człowiek ma dosyć ;-)

Znaczy takie programowanie jak w tych książkach musi polegać na czymś innym.... Np. na rysowaniu... Albo składaniu z klocków....

Nie mam pomysłu.... Stąd postanowiłem zaatakować problem z innej strony przez zastanowienie się co ja bym chciał tak móc pisać, bo znając klasę problemów mógłbym próbować wymyślić coś co pomagałoby je rozwiązać....
Btw. takie nowoczesne języki programowania powinny mieć sugestie i na podstawie tego co już napisano powinny proponować dodanie kolejnych fragmentów.....

I jak wymyślam to mi się pojawia np. stoper który mierzyłby automatycznie czas jaki spędzam w pracy... Czyli reaguje na lokalizację i czas i zaczyna mierzyć.... I podobne, a większość takich rzeczy da się zrobić np. przy pomocy Tasker'a, a z tego co widziałem to nie o to mi chodzi....

Stąd pytanie do sióstr i braci w programowaniu.... Jakie programy powinno się dawać pisać w takim języku programowania, którego używałoby się na tablecie? :-)
Ktoś pomoże?

posted from Bloggeroid




Podobne postybeta
Ukradli nam przyszłość....
Book vs eBook
"W przededniu" pierwsza książka Orsona Scott Carda, która jest SF ;-)
Kosmici i ich gospodarka ;-)
Żenada....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz