środa, maja 24, 2023

Kontekstowe zapominanie ;-)

Pamięć i głowa są dziwne ;-)

Przed chwilą* miałem przykład.
Oglądałem coś i mi przyszło do głowy skojarzenie, żeby coś sprawdzić, ale jeszcze czytałem to coś innego. Zamknąłem i chciałem przejść do tego skojarzenia, ale nie pamiętałem co to było!!!
Zrobiłem więc CMD-Shift-T czyli otwarłem tą stronę, spojrzałem na nią i od razu mi się przypomniało, że chodziło o zajrzenie na LeetCode ;-)

Jak ktoś ciekawy, to oglądanie tego mnie zainspirowało do pójścia do LeetCode ;-)

Ale to nie jest jednorazowy przypadek, jakiś czas temu miałem świetny (tak mi się wydawało, nie umiem zweryfikować - głównie przez to, że nie pamiętam ;-)) pomysł na wpis na bloga, nawet już prawie wszedłem na Blogger.com by go pisać, ale uznałem, że jednak zapisze sobie w Craft jako pomysł... i przez bardzo długo miałem w Craft tam takie coś:

Znikło gdy po prostu skasowałem tą linię ;-)

Podobno też drzwi mają taki wpływ na ludzi, że przejście przez drzwi robi "reset" pamięci krótkotrwałej.
Co ma sens, bo w pamięci krótkotrwałej trzymamy rzeczy, które są potrzebne w danym kontekście. 
Zmiana strony czy aplikacji to też zmiana kontekstu, więc może o to chodzi? ;-) 
Jakby co tutaj linka do abstraktu papieru o tym zapominaniu (thanks to ChatGPT ;p bo go poprosiłem promptem: "I think I read somewhere that there is strange phenomenon, when people are going through doors they forget about some stuff in short-term memory. Can you point me to proper papers?")

Niby lekiem na takie zapominanie jest zapisywanie sobie jak się ma jakiś pomysł, ale jak widać nie zawsze działa bo czasem komplikacje związane z dotarciem do notatek zmieniają na tyle kontekst, że się zapomina ;-)

Przez to jak mam coś takiego to ostatnio próbuję to sobie powtórzyć parę razy w głowie, licząc, że zapamiętam ;-) [w trakcie pisania tego posta chyba 4 rzeczy dodałem do Craft w taki sposób ;-)]

* - tak to już jest niemal główny temat wpisów ostatnio, tak to wpis pisany "na zapas", dla mnie jest niedziela 9:49 21 maja ;-)




Podobne postybeta
Automatyczne tłumaczenie 2 - Translatica vs. Google Translate ;-)
Potęga lokalności
Żenienie Todoist z Obsidian przy pomocy Pythona ;-)
Słaba pamięć, słaba
Do chudości przez szantaż

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz