czwartek, kwietnia 06, 2023

Pociąg pociągowi nierówny ;-)

Będąc w Finlandii miałem przyjemność jechać ich pociągami w ichnim InterCity w "Ekstra-klass".
Chwilę wcześniej bo w ostatnią niedzielę jechałem w Polsce Pendolino w 1 klasie.
Trzeba przyznać, że Pendolino wychodzi taniej, to za 641 km płaci się góra 344 PLN czyli ~54 grosze za km, w InterCity w Finlandii za ~176 km zapłaciłem 31.60 Euro, czyli tak pi razy oko jakieś 148 PLN, czyli ~84 grosze za km.
W Pendolino jest poczęstunek i dwa napoje, tutaj jest jakiś barek gdzie sobie można coś do picia zrobić i są jakieś chipsy i podobne, ale nie korzystałem.
Tam średnia prędkość pociągu na trasie Tempere-Helisnki to ~125 km/h, w Polsce na trasie Kraków-Gdynia Główna wychodzi jakieś ~108 km/h.
Ale trzeba przyznać, że w tych wagonach Ekstra-klass jest jakoś tak przyjemniej ;-)


Stoliczki są dużo większe ;-)
Wykończenie jest też ładniejsze, a toaleta nie przypomina takiej na lotniskowcu ;-) (znaczy, że wszystko ze stali)

No i punktualność... jadąc te 2-3 tygodnie temu z Krakowa do Gdyni pociąg spóźnił mi się o ~15 minut więc musiałem biec by móc wsiąść do pociągu do Juraty.
Tutaj pociąg miał przyjechać o 9:51, przyjechał, miał wyjechać o 10:00, wyjechał. Ale fakt u celu był 2 minuty później ;-)


Podobne postybeta
Podróżujemy ;-)
Czas spierdalać...
Tajemnica PKP....
Komputer na korbę ;-)
Urodziny ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz