środa, kwietnia 05, 2023

Muminkowy Lenin ;p

Okazuje się, że w Tampere jest jedyne na świecie muzeum Muminków ;-)
Niestety działa w większość dni do 17, więc nie obejrzałem, ale mam za to zdjęcie muminka ;-)

Oraz ciasteczka o kształcie Muminków ;-)
Ale podejrzanie mało odwołań do Muminków tu jest. Te ciasteczka i później to muzeum to jedyne.
A maja tu nawet Nokia Arena… (niedaleko jak wioska o nazwie Nokia ;-)), a jednak Muminki biją Nokię w popularności ;-)
Chociaż poza muzeum Muminków, jest tu jeszcze Muzeum Szpiegów ;-) i Muzeum Lenina ;-) które jest chyba o tyle ważne, że w 1905 albo 1906 to tutaj Lenin miał zadeklarować niepodległość dla Finlandii, chociaż on raczej myślał podobno o autonomii. 
Ale bądźmy szczerzy jak dobrze pójdzie za 500 lat o Leninie będą pamiętać nieliczni, a o Muminkach jednak może nadal będzie głośno ;-)


Podobne postybeta
Urodziny ;-)
Autocenzura
Mam w koncu sieć :-)
T-Mobile, weźcie się odczepcie...
50:50... czyli geolokalizacja działa, ale tak sobie ;-)

1 komentarz:

  1. Jak już wspomniałeś o tym Leninie, to przypomniał mi się ciekawy odcinek wszechnicy.org nt Finlandii, który ostatnio wysłuchałem.
    [Wszechnica.org.pl - Historia] 504. Finlandia nasz sąsiad i sojusznik / dr Jarosław Suchoples #wszechnicaOrgPlHistoria
    https://podcastaddict.com/episode/155623729 via @PodcastAddict

    OdpowiedzUsuń