czwartek, marca 30, 2023

Dopisywanie czegoś do własnego kodu, który ma wiele lat jest trudne ;-)

Próbuję dodać do mojego kodu, który liczy podobne posty zdolność do dodawania tagów liczonych wg modeli, które stworzyłem w ramach moich zabaw z ML.
Jest problem ;-)
Parę lat temu gdy postanowiłem uruchamiać to narzędzie do dodawania podobnych postów na Raspberry Pi mocno je przepisałem.
Miałem wtedy RPi z całymi chyba 512 MB RAM (albo nawet 256 MB..) i niestety Java spędzała tam większość czasu na GC, stąd pozmieniałem apkę tak by jak najwięcej rzeczy trzymała na dysku.
Co jest fajnym pomysłem, ale oznacza, że teraz muszę kombinować ;-)
Już mam kawałek, który liczy nowe tagi... ale nie wrzuca ich do pliku pośredniego, więc nie ma ich jeszcze w miejscu które robi update'y postów.

Mam wrażenie, że kod się powinno optymalizować jakoś inaczej ;-) idealnie tak by same optymalizacje były gdzieś z boku, tak by nie brudziły oryginalnego kodu... chociaż nie wiem czy tak się da.
W przypadku takich gdzie coś trzeba wykonać szybko powinno się dać, bo to jest po prostu kod, ale ja mam jeszcze to, że oszczędzam RAM i przez to trzymam obiekty w plikach, i nie mam nigdy wszystkiego w pamięci więc nawet serializacja do końca by nie pomogła.

Ale tak patrzę na ten kod i teraz bym tego tak nie napisał ;-) ale fakt, że większość elementów które wzbudzają moją niechęć czy niepokój ;-) wynika wprost z tego, że między kawałkami jak pobranie postów, liczenie i publikacja wszystko po drodze trzymam w plikach...

Jak jest to podobno chińskie przysłowie czy przekleństwo (chociaż podobno wcale nie chińskie :-)) "obyś żył w ciekawych czasach", to ja powiem "obyś przerabiał swój własny kod" ;-)
Btw. z tego też powodu mam poważne problemy z kontraktorami pracującymi z kodem, to są zwykle świetni spece, ale jednak nie ma w nich tego przekonania, że jest duża szansa, że za 5 lat wrócą do tego samego kodu i będą musieli go zmieniać. 



Podobne postybeta
Tnę i przerabiam na mniejsze, czyli nieprzewidziane skutki refactoringu
GPT + Python = sprawdzanie czy 5 książka z Bobiverse już jest dostępna ;-)
Przekleństwo podwójności ;-)
Jestem anonimowym programistą....
JNI i łańcuchy ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz