sobota, listopada 19, 2022

PKO BP ssie

16 listopada 2022 roku skończyłem czytać pierwszą część cyklu Silver Ships, więc stwierdziłem, że co mi tam kupię sobie wszystkie pozostałe 19 książek.

W Kindle to jest jedno kliknięcie.

Niby wszystko zadziałało, ale jakoś tak później (to było po 2 w nocy, a później było z 30 minut później) zauważyłem, że w Apple Pay (i w Google Pay) moja karta jest zablokowana.
Zalogowałem się do IPKO i tam było "tymczasowo zablokowana". Obok informacji była ikonka informacji, i tam po kliknięciu było info, że do mnie zadzwonią potwierdzić transakcję.

Nie zadzwonili.

Tak koło 12 następnego dnia zgłosiłem problem przez IKO, koło 15 chyba zgłosiłem reklamację.

Cud się zdarzył, chyba koło 16 czy 18 karta znów zaczęła działać.

Minęły 2 dni, była 2:14 w nocy 18 listopada 2022. Od PKO BP przyszedł mail, że transakcja jest podejrzana i oni się jej boją i mi zablokują kartę....

To była TA SAMA transakcja, o której wcześniej mnie nie poinformowali.

Sprawdziłem i nic nie było zablokowane więc uznałem, że pewnie jakiś batch proces wysłał....

Rano już nie byłem tak pewien ;-)

Więc znów zgłosiłem, tym razem z powołaniem się na transakcję i info, że ją zrobiłem, ale i tak już zapłaciłem inną kartą. Spytałem też czy oni to mają tak celowo popsute i jak w razie czego konto zlikwidować.

Przez 24h nikt mi nie odpowiadał (co jest dość wkurzające jak jesteś za granicą i karta kredytowa jest Twoim jedynym sposobem płacenia...).

W końcu odpowiedzieli, niejaka "Katarzyna Marczak" odpisała mi, że ma jednoznacznie potwierdzić transakcję i podać szczegóły....

A w międzyczasie znów zgłosiłem reklamację i też nic.

W końcu po tym jak "Katarzyna Marczak" mi przysłała info stwierdziłem, że walę to zadzwonię na infolinię...

Najpierw musiałem podać numer klienta i hasło... pomyliłem hasło..

W końcu dodzwoniłem się do jakiejś pani.

Już mnie weryfikowała gdy nas rozłączyło.
Spróbowałem znowu. Tym razem nawet do pani nie dotarłem system mnie sam rozłączył...

Ktoś ma jakieś lepsze banki? Takie mniej państwowe? Z lepszym supportem i co najważniejsze takie które nia mają zwalonej weryfikacji?

No bo, tak szczerze to wszystko wygląda na źle zakodowane wsparcie 3D-Secure (którego nie można wyłączyć...), które POK BP wymaga w nie interaktywnych transakcjach (przynajmniej tak to wygląda).

Najlepsze w tym wszystkim jestem klientem Aurum, bankowość osobista i takie tam pierdoły. Na karcie robię obroty wielokrotnie większe niż wymagane.




Podobne postybeta
Eventual consistency....
Piesakrew!
Kryzysowy, pokręcony algorytm? ;-)
To PKO BP....
Jak Henryk VIII i Dynastia Tudorów uczy, że demokracja is the best! ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz