czwartek, listopada 24, 2022

Rube Goldberg machine do panowania nad spotkaniami... częściowego chociaż ;-)

Mam naturę tinkera ;-) lubię coś budować, mam straszną słabość w filmach do wszystkich rzeczy, które bohaterowie budują z innych rzeczy (w całym Interstellar moją ulubioną sceną jest ta gdy ścigają drona, kocham Marsjanina i to jako film i książkę, to samo z Project Hail Mary (OK, tu na razie jako książkę ;-)).
W życiu jakoś tego zwykle nie stosuję bo jakoś nie mam daru do fizycznych projektów, ale mnie to pociąga ;-)

W komputerach to jest prostsze i trudniejsze zarazem, ale czasem uda mi się zbudować potwora ;p

W pracy nienawidzę spotkań przed 11:00, zwykle staram się zaczynać koło 10:00 albo 9:30 i głupio tak zaczynając się zorientować, że "O, spotkanie było o 9:00", a oczywiście ludzie mają często dziwne pomysły i np. o 20:00 tworzą spotkanie na następny dzień na 9 ;-)

Stąd od jakiegoś czasu już próbowałem ten problem pokonać jakimś automatem, ale nie działał tak jak chciałem ;-)
Stąd dziś "stworzyłem" tego potwora:

Mamy tu Shortcut który jest o 21:00 każdego dnia odpalany przez cron'a ;-)
Sam shortcut pobiera pierwszy event z mojego pracowego kalendarza (który sobie z Outlooka firmowego eksportuję ;-)).
Następnie liczy ile jest minut od teraz do początku spotkania.
Przekazuje to do skryptu w Pythonie, który liczy czy będzie to przed 11:00 (OK, jak to będzie piątek 21:00 i w poniedziałek o 9:00 będzie spotkanie to też zadziała, ale spoko z tym ;-)).
Jeśli spotkanie jest przed 11:00 to skrypt wypisze na wyjście info o tym kiedy będzie spotkanie...
Jeśli output nie jest pusty to pojawi się notyfikacja i doda reminder z alarmem na 21:10...
To spowoduje wyświetlenie alertu na komputerze ;-)

Teraz próbuję sprawić by się też ten alert pojawił na Apple Watchu ;p



Podobne postybeta
Potok świadomości - Machine Learning może tagować posty ;-), iPhone ssie, fajne książki, spać.....
"Prosty" kod
Jak ogarnąć ładowanie kilku iPadów i Macbooków, tak by nie były non-stop na ładowarce, ale by zawsze w nich było na tyle prądu by się ich choć trochę dało poużywać? ;-)
Alert RCB - minimalizacja false negative prowadzi do zwiększenia false positive ;-)
Książkowy marzec :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz