wtorek, lipca 16, 2019

Zaćmienie Księżyca :-)

Byłem przed chwilą oglądać zaćmienie Księżyca.
Wziąłem lornetkę, choć obawiałem się, że nie będzie to zbyt spektakularny widok.
W końcu nie będzie terminatora (który wygląda genialnie, jak dostrzeże się szczyty "gór" które są oświetlone, a ich doły są ciemne)... ale jednak wygląda ciekawie taki księżyc.
Widać, że tam jest ;-)

Tak się zastanawiałem i pierwsze zaćmienie Księżyca oglądałem chyba mając jakieś 7-8 lat, zimno było.
Drugie na zimowisku i zamiast na zebraniu, na które miałem iść (nie wiem, czy byłem "grupowym" czy coś w ten deseń) siedziałem w oknie i oglądałem :-)
Z takich pamiętnych pamiętam jeszcze jedno ze stycznia albo lutego tamtego roku, jak siedziałem w Stanach, ale było mało widowiskowe.

Fajnie się składa, że jest w 50 rocznicę startu Apollo 11 :-)

Chociaż nie do końca wierzę w to, że ludzie wrócą na Księżyc już w 2024 roku, niby 5 lat to masa czasu, ale nie wiem... chociaż mam nadzieję :-)


Podobne postybeta
Nie ma Księżyca :-(
To jednak było zaćmienie ;-)
Jowisz, mglawica i Księżyc
Chrome2ChromeV2, TabCast czy może TabHermes albo Tabcury? ;-)
Motocosie

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz