poniedziałek, stycznia 09, 2017

Linia poleceń rządzi!

W weekendy mój komputer zwykle nie śpi, jest włączany po pracy w ostatni dzień pracy w tygodniu i działa do późnej nocy przed dniem pracy*.

Dziś było tak samo.
Gdy w końcu kazałem Ubuntu się wyłączyć to jakoś nie chciał się pokazać dialog z pytaniem czy wyłączyć czy zrobić reboot.
Spróbowałem jeszcze raz z tym samym rezultatem..
Wtedy zrobiłem ctrl-alt-t, czyli otwarłem terminal i wpisałem po prostu:
sudo shutdown -h now
Wpisałem hasło i komputer od razu poszedł spać :-)

* - tu widoczny jest problem definicji jutra, jutro wg definicji, którą wyrobiłem sobie jeszcze w LO, albo na studiach brzmi "jutro to wtedy kiedy się budzę i zaczyna się kolejny okres mojej aktywności"... Zresztą nie ja jeden mam taką definicję ;-)

posted from Bloggeroid




Podobne postybeta
Działamy
Logika w rozwiązywaniu problemów NP-zupełnych.
Zwłoki na plakatach... brrr...
N niefartów ;-)
Polowanie na Nexus 4 - wersja automagiczna ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz