poniedziałek, października 21, 2024

Więcej shift shift ;-)

Mój ulubiony skrót klawiszowy w IntelliJ to SHFIT SHIFT, który otwiera okienko wyszukiwania które szuka wszędzie. Potrafi znaleźć klasę, możliwe, że zmienną nawet, a na pewno też settingsy.

Moim głównym narzędziem do interakcji z macOS jest Alfred, który też ma 1 skrót Option(Alt)-Space i co prawda nie ma tak fajnego wyszukiwania jak InteliJ to można tam dodawać swoje akcje.

Brakuje mi tego shift shift w masie aplikacji ;-) w takim Obsidian np ;-)

Nadal też gardzę narzędziami od Microsoftu, oni mają jednak te narzędzia budowane jednak dla innego typu ludzi.

Tu wchodzi moja teoria ;-) ludzie są na spektrum, powiedzmy na jednym końcu są ludzie których nazywam folderowcami/labelowcami to są ludzie, którzy wszystko umieją zaklasyfikować do jakiejś kategorii, oni maile mają ułożone tak, że np. rezerwacja hotelu z wakacji w 2019 roku w Wenecji będzie w folderze (albo będzie miała labelkę) 2019/Wakacje/Wenecja.
Z drugiej strony są ludzie, którzy nie mają tej zdolności do klasyfikowania ;-) którzy ten mail z tych wakacji znajdują w GMAIL wpisując nazwę hotelu albo Venice i szukając ;-)

Ja jestem zdecydowanie bardziej ten drugi typ. Nigdy praktycznie nie kasuję maili i zdjęć, a wyszukiwanie rzeczy mam na zasadzie tego, że pamiętam, że coś robiłem we wtorek, albo w nazwie ma takie i takie słowo...

Stąd żadne narzędzie od Microsoftu nie jest dla mnie i wiele narzędzi od Atlassian nie jest dla mnie ;-)

Zaznaczam, że ja nie twierdzę, że mój sposób jest lepszy, ja twierdzę, że ludzie mają różne mózgi i jedni są świetni w klasyfikacji, a inni w skojarzeniach. Ja mam tak, że ja czegoś mogę teraz nie pamiętać, ale jak o czymś będę rozmawiał to za 20 minut mogę pamiętać szczegóły których teraz nie tylko nie pamiętałem, ale nawet mogłem nie pamiętać w ogóle danej rzeczy.

Stąd ja postuluję by wszystkie apki miały shift shift ;-)



Podobne postybeta
Sztuczki tropiciela błędów - breakpoint na sterydach ;-)
Zapiski z 29 piętra....
Zlikwidowali mi tramwaj :-(
1 plus braku tramwaju ;-)
Rammstein w 2024 roku....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz