czwartek, czerwca 08, 2023

Są ludzie, którzy nie kochają Java'y

Tak de facto od 2004 roku moim głównym językiem programowania jest Java, trochę pisałem po drodze w C#, dość dużo w JavaScript, tak nieoficjalnie był też Python, trochę Scali i Gosu.

No i ostatnio miałem do czynienia z ludźmi którzy używają Scali, albo TypeScript i oni nie lubią Java'y.

OK, sam nie znoszę Scala'i i mam powody ;-) ale TypeScript imho jest ciekawym pomysłem, ale nadal jakbym miał teraz zaczynać jakiś nowy projekt to zdecydowałbym się wybrać Java'ę, bo najprościej o developerów i po prostu język jest dobry. Do Scala'i o ludzi trudniej, do TypeScripta nie, ale znów więcej się w nim jednak robi frontendu.

Tzn. mógłbym zrozumieć jakby ludzie używali czegoś sexy jak Rust, Kotlin czy nawet Go, albo Pythona jako czegoś całkiem innego, ale opór Scala'owców przed Java'ą jest dziwny.

A to wszystko tak piszę bo zdziwiło mnie, że są ludzie, którzy nie kochają Java'y ;-) a mój wbudowany pragmatyk jest nią po prostu zachwycony.




Podobne postybeta
GeeCON 2015
Poniedziałek, czyli "w tę"
Znaczące wersji Java'y ;-)
Rozszerzenia Chrome - Content Script nie wszystko może...
Przemowy współczynnik fajności firmy ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz