piątek, czerwca 23, 2023

2.5 stopnia robi różnicę? ;-)

W ciągu zimy temperatura w moim mieszkaniu to było tak mniej więcej 25 stopni Celsiusza i było fajnie, chociaż czasem zdarzało mi się założyć hoodiego, albo schować pod kocem.

Teraz mam 26-27 momentami 27.5 i umieram z gorąca ;-)

OK, wilgotność wtedy to było tak koło 40% (dzięki nawilżaczowi ;-)), a teraz koło 60%


I jak widać buzia na termometrze jest smutna.

Ciekawe, jak wrzuciłem te liczby (+ 27.5 i 60% które mam teraz pod monitorem ;-)) to mi wyszły takie temperatury "odczuwalne":

25 °C i 40% - 25.68 °C
27.2 °C i 61% - 28.42 °C
27.5 °C i 60% - 28.74 °C

Skąd mam temperaturę odczuwalną? ;-) od ChatGPT ;-), poprosiłem o kawałek w Pythonie który to liczy.... chociaż fakt, nie mam jak do końca zweryfikować ;-) (OK, spytałem strony National Weather System i mi wyszło tak samo dla 27.5 °C ;-))

Przy okazji okazuje się, że temperatura wyższa o 2.5 °C i wilgotność wyższa o 20% daje 3.06 °C więcej odczuwalnej ;-)




Podobne postybeta
Testowanie termometrów ;-)
Pixel 6 po ~2 miesiącach.... prawie nieodróżnialny od Pixela 4 XL ;-)
awww. Dads rock!
A mnie tam jednak prosty model klimatyczny przekonuje do twierdzenia, że mamy wpływ na zmiany klimatyczne i że globalne ocieplenie może być faktem
Pociąg vs samolot - cena

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz