środa, października 26, 2022

Trzy wielkie zagadki ;-)

OK, jest wiele rzeczy, których nie wiem, ale są teraz 3 takie, które mnie męczą i za skarby świata nie znam na nie odpowiedzi i nie wiem jak jej szukać ;-)

Pierwsza. Już parę razy w nocy, będąc na tarasie widziałem takie coś, jakby iskry/spadające gwiazdy, ale zielone i tak szybko się zapalały i gasły.
Jakby z fajerwerków 1 mały kawałek... albo bardzo mała rakieta taka do oświetlania, ale krótko świecąca, może z sekundę.
Wersja robocza, to rzeczywiście spadające gwiazdy... ale wydawało mi się, że one spalają się dużo wyżej, a tu jestem prawie pewien, że raz widziałem coś takiego poniżej linii chmur, więc na 100% poniżej 75-80 km wysokości ;-) acz mogło mi się wydawać, że to było poniżej linii chmur. 
Status na dziś: ki diabeł?

Drugie. Jak mam na uszach AirPods Max (te takie z metalowymi uszami ;-)) i oglądam film na iPadzie Air i kręcę głową to mam wrażenie, że dźwięk dociera z kierunku tabletu.
Nawet próbowałem zamknąć oczy i przesuwać tabletem i mam to samo wrażenie.... 
Ale nie wiem czy to jest coś co się dzieje czy coś co mi się wydaje ;-)
Status na dziś: i kto go tam wie?

Trzecie. Chude rzeczy, które są dalej widzę podwójnie 1 okiem jak mam okulary i patrzę na wprost... Dokładnie jakieś ~12 minut kątowych na lewo od prawdziwej np. anteny widzę pionową linię, podobnie na kablach wysokiego napięcia. (skąd te 12 minut kątowych? ;-) bo zmierzyłem dziś, specjalnie próbowałem zobaczyć jak to się pokrywa z trzymaną na wyciągnięcie ręki "miarką" i wyszły mi 2 milimetry w odległości około 55 cm od oka, co daje tak pi razy oko 12 minut kątowych)
Pierwszy raz to zauważyłem na helikopterze, bo miałem wrażenie, że ma 2 ogony... 
Teraz próbowałem to powtórzyć patrząc na tablet oddalony o parę metrów i się nie udało ;-)
Nawet u okulisty byłem i nic nie znaleźliśmy ;-)
I nie wiem czy to jest fenomen optyczny, czy mój mózg coś psoci. Stawiam na optykę, bo zmiana okularów na inne pomaga i część eksperymentów pokazuje też, że spojrzenie trochę "bokiem" okularów (ale patrząc środkiem oka na cosia) powoduje zniknięcie tej linii...
Status: ??????

Mój inżynieryjny umysł nie lubi tych problemów ;-) bo nie umiem wprost odpowiedzieć o co biega ;-)



Podobne postybeta
Jowisz na zdjęciu :-)
Jak działają Google Glasses?
Klasa statyczna - ki diabeł?;-)
HD
strictfp sierota po x87 ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz