niedziela, lutego 21, 2021

Dla Java'y Apple Silicon M1 to jednak nadal x86 ;-)

Kolega z Macbookiem z M1 potwierdził to co przypuszczałem ;-)
Java na M1 wykonuje się nadal w trybie x86 i raport z mojego programiku, którego wyniki pokazywałem tutaj dla większej ilości systemów wygląda tak:

OS Architecture : x86_64
OS Name : Mac OS X
OS Version : 10.16
Data Model : 64
Endian : little

Dla porównania mój Macbook Pro 2018 z i9 pokazuje taki sam wynik:

OS Architecture : x86_64
OS Name : Mac OS X
OS Version : 10.16
Data Model : 64
Endian : little

jak widać oba są identyczne ;-)
Co oznacza, że M1 na najnowszych Macach na razie Java'ę wykonuje w trybie x86.
Tu chciałem napisać, że nawet widać tu to, że M1 zmienia swoją "endianność" (aka Endianness aka indiańskość ;p), ale poszukałem i okazuje się, że jednak M1 jest też little-endian* jak x86.

Ciekawe jak to będzie wyglądało na Java'ie kompilowanej już dla M1.


* - OK, to jest ARM, a one od v3 potrafią zmieniać swój tryb, tylko że podobno jednak tego nie używają.



Podobne postybeta
W końcu dane z M1, które w Java'ie mówią, że to jest ARM :-)
"os.arch", "os.name", "sun.arch.data.model" co to jest i co pokazuje na jakiej maszynie i OSie? ;-)
Java szybsza na M1 jako X86 niż jako ARM ;-)
Mój Macbook ma 4 lata
Exif jest zły - część 2 :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz