piątek, czerwca 10, 2022

Telefon jako repeater WiFi ;-)

Właśnie dokonałem odkrycia ;-)

Można używać telefonu jako repeatera WiFi ;p

Android od pewnej wersji (w tym telefonie jest Android 13 w wersji tej testowej, ale na 100% działa to też na Androidzie 12, a wydaje mi się, że jeszcze wcześniej na wcześniejszych też to miałem) pozwala na dzielenie się Internetem nie tylko z sieci komórkowej, ale też z sieci WiFi ;-)

No i w miejscu gdzie teraz jestem Internet jest taki sobie.... w moim pokoju go praktycznie nie ma, więc przez ostatnie parę godzin używałem telefonu jako HotSpota i dzieliłem się moim Internetem z NJU...

Ale coś mnie naszło i włączyłem HotSpot w drugim telefonie, zaniosłem go do przedpokoju w którym spokojnie łapie "miejscowy" Internet, podłączyłem do tego lokalnego... i nagle mam Internet w komputerze podpiętym do mojego HotSpota, ale to nie jest ten Internet z NJU, a "miejscowy" dla którego telefon robi za swoisty repeater ;-)




Podobne postybeta
Pixel i iPhone mają chyba inne "filozofie" pracy z radiem ;-)
Migracja
USB-C w iPhonie dobra rzecz :-)
Przydatne i nieoczywiste "narzędzia" czy rzeczy, które pomagają w podróżach
Kolejny "projekt" na GitHub ;-) LocaleSSID

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz