sobota, grudnia 12, 2020

Względność ceny - czemu bezdomni w USA miewają iPhone'y?

Słuchałem ostatnio podcastu i była w nim mowa o bezdomności w San Francisco i okolicach.

Było tam stwierdzenie, że jedną z większych tragedii dla osoby bezdomnej jest utrata telefonu.

To mi przypomniało jak pierwszy raz szedłem przez San Francisco i z koleżanką szliśmy obok City Hall na Civic Center Plaza, gdzie było wielu bezdomnych.
Koleżankę bardzo wzburzyło to, że widziała u paru z nich iPhone'y, mnie to też zaskoczyło.

Dopiero do mnie wczoraj dotarło, że to zaskoczenie czy wzburzenie mocno wynika z tego gdzie mieszkamy.

iPhone kosztuje powiedzmy 800 USD,  w Polsce 4200 PLN.

Mieszkanie w San Francisco kosztuje 4000+ USD miesięcznie, w Polsce powiedzmy 2000-3000 PLN.

Pokój w San Francisco to podobno koło 1200 USD miesięcznie, w Polsce powiedzmy 1000 PLN.

Czyli za miesiąc wynajmu pokoju w San Francisco można mieć 1.5 iPhone'a, a w Polsce 4 albo i więcej miesięcy mieszkania.

Nie ma się więc może co dziwić temu, że tamtejsi bezdomni mają iPhone'y. iPhone jest po prostu tańszy od mieszkania.

I to naprawdę straszne jest, że najbogatszy stan w USA ma takie problemy z bezdomnością... i tak firmy technologiczne w stylu Google, Facebooka czy Apple mają w tym swój udział.




Podobne postybeta
Zapiski z 29 piętra....
A może by tak Macbooka Air?
O czasie w Androidzie
Raport z emigracji
Dziwne skojarzenia

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz