niedziela, maja 03, 2020

Czy COVID-19 spowoduje powrót do identyfikacji przez odcisk palca? ;-)

Powiedzmy wprost, używanie teraz na zewnątrz telefonu który odblokowuje się przy pomocy FaceID czy jakiegoś jego odpowiednika nie jest proste ;-)
Jak zwykle nigdy nie muszę wpisywać PINu to teraz jestem o to dość często proszony gdy jestem na zewnątrz ;-)
I to nie tylko gdy próbuję zajrzeć do apki która używa nazwijmy to FaceID do autentykacji, ale nawet jak po prostu chcę przewinąć podcast ;-) zwykle ratuje mnie jednak to, że w Androidzie można mieć przypisane niektóre urządzenia jako "godne zaufania", u mnie to są AirPods Pro i zegarek ;-)

Google Photos nie umie też skojarzyć zdjęcia ze mną ;-)


Sprawdziłem ludzie mnie nadal rozpoznają ;-)

Ciekawe czy ta epidemia spowoduje powrót do FingerID? ;-)
Chociaż odciski nie działają dobrze w zimę bo wtedy znów są rękawiczki....


Podobne postybeta
Nowa metoda autoryzacji czy też innej autentykacji zbliża się do Bloggeroida :-)
"Praca cytatem" - a fuj...
Tak sobie, czyli co bym chciał lub co mnie męczy ;-)
Eventual consistency....
Jak utrudnić życie złodziejom kart ;-)

1 komentarz:

  1. Ponoć trzeba nauczyć urządzenia rozpoznawać 3/4 twarzy (1/4 maski) x2 (dla każdej połówki mask9), tak by potem działało na 1/2 twarzy.

    OdpowiedzUsuń