sobota, maja 06, 2017

Moja własna akcja w Google Home ;-)

Nad Airly się już tu rozpływałem, wczoraj w nocy zaś połączyłem je z Google Assistant w Google Home ;-)

Działa tak:


Całość opiera się na połączeniu API.AI z servletem w Google App Engine, który to servlet gada z API Airly.

Mówię "OK, Google. Air Index" i słyszę jakie jest CAQI (czyli Common Air Quality Index) wg. Airly.

Wszystko jest proste jak konstrukcja cepa bo podaje wynik dokładnie dla mojej okolicy ;-), do tego działa tylko na moim Google Home, albo w web symulatorze. Na Pixelu w Google Assistant nie działa ;-)

Ale fajne jest :-)
Nie muszę sięgać po telefon by spytać o jakość powietrza ;-)

Jakby ktoś się zabierał za zrobienie jakiejś akcji dla Google Assitant w ważne tylko by pamiętać, że w razie chcemy użyć Webhooka to format odpowiedzi webhooka jest prosty jak konstrukcja cepa :-)
W moim przypadku odpowiedź to:
{
    "speech": "air index is 54",
    "displayText": "air index is 54"
}

Trzeba też pamiętać by Content-Type był ustawiony na application/json.
Webhook MUSI być hostowany przez HTTPS, stąd GAE dobrze się nadaje.


Podobne postybeta
Google Actions działają już w Google Assitant nie tylko na Google Home, ale i w innych jego inkarnacjach :-)
No i mam skilla dla Alexy ;-) [wcześniej już miałem akcję dla Google Home :-)]
Electron + Airly = wskaźnik jakości powietrza w pasku ;-)
Airly + Python + Oczyszczacz Powietrza = lepsze oddychanie ;-)
GeoJSON jest fajny ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz