poniedziałek, listopada 01, 2010

Android nie taki zły ;-)

Jakiś czas temu dowiedziałem się, że użytkownicy HTC Tatto nie widzą Bloggeroida w Android Market.
Po krótkim śledztwie dowiedziałem się, że dzieje się tak ponieważ ekran Tatto jest mniejszy niż "standard"... Tatto działa na Androidzie 1.6, który jako pierwszy zaczął wspierać wiele rozdzielczości ekranu, ale....
Ale przez to, że w Androidzie przyjęto zasadę deklarowania zgody na "odstępstwa" od normy, to by aplikacja mogła działać na mniejszych ekranach to musi to deklarować wprost. A żeby to zrobić trzeba dodać do manifestu pewne wpisy, które są zrozumiałe dopiero dla Androida 1.6.
Bloggeroid zaś jest zgodny z Androidem 1.5....
No i wydawało mi się, że jest klops.
Bo po dodaniu tych linii mówiących o wsparciu dodatkowych rozdzielczości musiałem zmienić wersję API używanego do kompilowania programu....
No i przez to jak rozumiałem stracę zgodność z poprzednimi wersjami Androida...

I jak już teraz wiem, nie miałem racji :-)
Wystarczy zmienić target, ale zachować w manifeście wpis o minimalnej wersji SDK (w przypadku Bloggeroida 3) i powinno działać :-)

Dzięki temu Bloggeroid w wersji 1.3.4 wspiera już ekrany różnych wielkości (działa nawet na Galaxy Tab co sprawdziłem przy pomocy emulatora z ustawieniami odpowiednimi (dostałem je dziś od Samsunga, jak chyba większość developerów na świecie ;-))) oraz przenoszenie aplikacji i jej danych na kartę SD :-)
Co prawda Bloggeroid to nadal mniej niż 200kB, ale zawsze dobrze mieć możliwość umieszczenia aplikacji tam gdzie chce tego użytkownik :-)



Podobne postybeta
Piszemy rozszerzenie dla Chrome ;-)
Coś się dzieje w Android Market ;-)
Koordynacja
Wolne komputery nie pozwalają się skupić....
Wiedza magiczna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz