poniedziałek, listopada 30, 2009

Piszemy rozszerzenie dla Chrome ;-)

Żeby nie było, że nie lubię Chrome OS i mam zamiar go sabotować ;-)

W ramach zabawy zrobiłem sobie malutkie rozszerzenie, które nie do końca wiadomo do czego ma służyć.
To taki niby notesik, tudzież to-do ;-)

Wygląda tak sobie:


Działa też w Chrome OS :-)



Podoba mi się bardzo to, że rozszerzenia w Chrome bazują w 100% na znanych technologiach, plik manifestu to JSON, popup rozszerzenia to HTML/CSS/JavaScript, strona backgroundu to także HTML/CSS/JavaScript [choć moje "rozszerzenie" nie ma strony backgroundu, bo nie robi nic w tle].
Co mi się nie podoba? To, że z automatu rozszerzenia lądują zawsze między paskiem a ikonkami menu. Nie dam głowy, ale zrobienie rozszerzenia, które umieści się gdzie indziej wymaga chyba zabawy z DOMem strony na której w danym momencie jesteśmy....... W każdym bądź razie na razie nie znalazłem innej możliwości umieszczenia "się" z rozszerzeniem u dołu strony.

Co do mojego "rozszerzenia" to używa ono localStorage do składowania notatek. Na razie nie potrafi się synchronizować i zobaczymy czy się kiedykolwiek nauczy ;-)

Co jak co, ale napisanie prostego rozszerzenia dla Chrome jest o wiele prostsze niż w przypadku Firefoksa. Z drugiej strony rozszerzenia dla FF jakoś łatwiej skomponować z przeglądarką.

Jakby ktoś chciał pobrać rozszerzenie to znajdzie je tutaj ;-)

Jakieś pomysły co dodać rozszerzeniu, co w nim zmienić? Czy może dać sobie spokój? ;-)

Podobne postybeta
Algorytm - czemu w szkole nie uczą jak obliczyć pierwiastek? ;-)
Android nie taki zły ;-)
Piszemy dzienniczek z Copilotem ;-)
3 pomysły
Rozszerzenia Chrome - Content Script nie wszystko może...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz