poniedziałek, marca 08, 2010

O! "Ostatnie Twierdzenie" Arthura C. Clarke'a po polsku :-)

Aż oczom nie uwierzyłem :-) Wszedłem dziś na stronę wydawnictwa Etiuda i proszę, ostatnia książka Arthura C. Clarke'a "Ostatnie Twierdzenie" już jest i to po polsku :-)

Czytałem oryginał i niestety nie jest to jedna z najlepszych książek ACC, ale jednak warta wg. mnie przeczytania, jak większość książek ACC [nawet Koniec Dzieciństwa choć jak dla mnie była strasznie przygnębiająca].
Tutaj już nie ma tej wiary w idealny świat rządzony przez mądrych i światłych ludzi, którzy dzięki postępowi nauki stają się lepsi... dlatego bardzo lubię np. Wyspę Delfinów gdzie światem rządzi ONZ czy coś podobnego, nie ma wojen, a ludzie dążą do tego by poznać kosmos i głębiny oceanów. Taka naiwna, ale miła dla serca wizja :-) Coś jak niemal idealny świat w Pieśni Dalekiej Ziemi.
Tu tego nie ma, jest bardziej złożony świat, konflikty międzynarodowe i międzyreligijne, a i takie bardziej hmmm.... zewnętrzne ;-) Ale jak zwykle jest nauka [czyli przeprowadzanie dowodu Wielkiego Twierdzenia Fermata], jest akcja i dramat [bo główny bohater dokonuje przełomu w kazamatach], są też kosmici [a jakże, i to różni różniści]. Dobre hard SF.

Zachęcam do kupienia, bo mimo że nie jest to może najlepsza książka ACC i Fredericka Pohla to i tak bije na głowę 95% chłamu który jest na rynku ;-) No i wypada kupić żeby wydawnictwo nie pluło sobie w brodę, że zainwestowało w najbardziej znanego pisarza SF na świecie, którego wydaje się na całym świecie, a tylko Polsce były zwroty. Więc kupować!

Btw. niech się ktoś podzieli jakimś autorem hard SF, bo ACC umarł :-(, Asimov też i to blisko 20 lat temu i mam suszę. Jest jeszcze Orson Scott Card, coś tam na mnie nawet chyba w torbie [główną biblioteczkę mam w domu, a nie w KRK, ale część książek wożę ze sobą między domem a KRK bo przecież może mi się zachcieć czytać ;-) i właśnie tak jeżdżą dwie kupione ostatnio na Amazon.co.uk książki OCS] czeka.
Strugaccy do mnie nie przemówili... czekam więc na jakieś sugestie ;-)

[tak wiem, że w tym wpisie, jak i w wielu innych gramatyka się nie pojawiła ;-)]


Podobne postybeta
Książkowa faza - stare hard SF :-)
Odyseja Czasu - Burza Słoneczna
Prześladowcy ;-)
Google Books vs Kindle Store
Świat The Three Body... też się nie domyka....

2 komentarze:

  1. Polecam Larrego Nivena, niestety większość jego książek nigdy nie została przetłumaczona, a to co przetłumaczono jest trudno dostępna.

    Protector (nie przetłumaczony), Pierścień i Dziedzictwo Heorotu należą do moich ulubionych książek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzięki za sugestię, spróbuję się przyjrzeć.

    OdpowiedzUsuń