środa, października 07, 2009

Google Wave - pierwsze wrażenia

Najpierw plusy :-)Podoba mi się możliwość wrzucenia do Wave'a gadżetów Google'a [co ćwiczyłem na moich gadżetach].Podoba mi się również to, że zmiany rzeczywiście widać on-line, niby jest to już podobnie zrobione w Google Docs, ale tutaj działa to lepiej.Podobają mi się sugestie widoczne jako małe żaróweczki np. gdy damy linka do filmu na YouTube to Wave sugeruje nam by film osadzić.Lekkie wady:Nie podoba mi się to, że nie można wrzucić obrazków z sieci...Nie podoba mi się to, że nie mogę nikogo zaprosić [choć to specyfika mojego konta ;-)]Na razie link zapisane jako tekst bez użycia "Link" nie jest sprytnie rozpoznawany jako link.Domyślnie Wave jest przystosowane do większych ekranów ;-) W standardowym widoku na ekranie 1024x768 i 1280x1024 nie widać wszystkich ikonek dotyczących Wave'aW full screen widać wszystkie ikonki dotyczące Wave'a:W widoku standardowym ostatnią z ikonek jest "Link"Ogólnie:Narzędzie ma sens gdy ma się wiele osób z którymi można "waveować", czy używając nomenklatury Google "blipać".Na pewno Wave może stać się świetnym narzędziem w pracy używanym w trakcie spotkań projektowych, albo do szybkiej wymiany wrażeń na temat designu czy podobnych.Jeżeli Wave pozwoli na łączenie go z dokumentami Google i kalendarzem, do którego dojdą jakieś proste mechanizmy zarządzania projektami to będzie to świetne narzędzie do zarządzania projektami.Większość swoich zabaw przeprowadzałem w Google Chrome, ale Wave działa też dobrze w Firefoksie 3.5, nie udało mi się jednak uruchomić Wave na Androidzie, co prawda strona się wyświetlała, ale Wava'y jakoś już nie.Zapowiada się całkiem ciekawe narzędzie, ale wydaje mi się, że w pełni z jego możliwości korzystać będzie tylko kilka procent użytkowników, cała reszta ograniczy się jednak do maila i komunikatora...... choć jeśli Google uda się Wave sprytnie połączyć z mailem i GTalkiem to Wave może stać się o wiele bardziej popularny.Osoby, które mają konta na Wave zapraszam do wspólnego blipania ;-) Mój adres to przemelek a dalej małpa i googlewave po czym idzie kropka i com :-)

Podobne postybeta
Google zabij już Google+
Ile to jest 1+1 w Java'ie?
IE8 beta 1
Eventy na żywo nie zawsze są bardziej wow niż w TV ;-)
Co bym zmienił w produktach Google.. Part 1

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz