czwartek, czerwca 22, 2006

Dowcipny laptop ;-)

Dziś mój pracowy laptop, a dokładniej jego Windows XP Home, postanowił zrobić mi psikusa ;-)Laptopa zwykle hibernuje, dzięki temu jeżeli mam ochotę to bez wysiłku mogę go w każdej chwili uruchomić i zacząć pracę od momentu w którym przerwałem. Przez hibernację laptop ma dość duże uptime'y, a to akurat Windows nie służy i z czasem komputer staje się coraz bardziej ociężały, a programy przestają działać [szczególnie w czasie developementu]. Dlatego co jakiś czas trzeba laptopa zresetować.Dziś naszła mnie właśnie na to ochota ;-) I to był mój błąd ;-) Po restarcie Windows się uruchomił i wyskoczyło okienko logowania....... ale za skarby świata Windows nie chciał przyjąć mojego hasła.Od razu podjęto próby ratowania mnie przez próby połączenia się z domyślnymi udziałami komputera....... ale do tego interfejsy sieciowe muszą działać, a widać WiFi nie działa jeszcze przed zalogowaniem ;-) Za to zwykłe podpięcie kabla też nie pomogło bo akurat sieć do której laptop miał być podłączony ma takie same adresy IP jak moja domowa, więc trzeba by było przekonifigurować to połączenia, a do tego konieczne byłoby zalogowanie sie........ ;-)Moja wersja odzyskania plików bazować miała na Knoppix'ie :-)Ciągle jednak miałem wrażenie, że gdzieś tam jest jakiś magiczny sposób na odzyskanie kontroli ;-) na odzyskanie haseł lub ich reset....Ratunkiem okazał się program Windows Key, który pozwolił mi na restart hasła.Przy okazji, wczoraj odkryłem, że aby dodać użytkownika w Windows XP Home do jakiejś grupy to wystarczy wydać polecenie:net localgroup /ADD "nazwa grupy" użytkownik


Podobne postybeta
Notki z uchodźstwa: jelenie Prezesa
Windows mnie jednak nie lubi ;-)
Kryzys Androida
Laborki :-)
Nauka ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz