wtorek, kwietnia 18, 2023

Kupię sobie jednak Copilota

Tak ostatnimi czasy odkrywam uroki Copilota i aż mi szkoda, że go nie mogę podpiąć pod firmowy kod, bo to by było przyjemne :-)

Pisanie z nim to naprawdę taki autocomplete z turbo ;-)

Fajnie się zapina tak do IJ jak i do Visual Studio Code i jak na razie używałem go z Java'ą i Pythonem i jest nieźle :-)
Nie idealnie, ale nieźle. Często "rozumie" z poprzedniego kodu to co chcemy zrobić i trzeba mniej pisać, jak widzi, że zapisuję sobie dane z jakiejś struktury do CSV to proponuje to dla kolejnej. 
Proponuje nawet UnitTesty ;-) zna też kontekst nie tylko z treści pliku, ale cały "projekt" czy katalog widzi, więc dziś jak pisałem skrypt w Pythonie do generowania skryptów najpierw dla Octave, a później Basha do uruchomienia wszystkiego to jak załapał o co mi chodzi to zaczął sam proponować kolejne linijki skryptu, który to skrypt jest pisany Pythonem ;-) [w sensie Python pisze te dla Octave i basha, który to będzie wykonywał na wielu CPU jednocześnie[

Brakuje mi teraz tego co podobno ma Copilot X, czyli możliwości napisania tak jak w ChatGPT krótkiego opisu kodu, żeby go wygenerował, chociaż tu czasem może działać oszukiwanie przez napisanie deklaracji metody ;-)
Z takim pewnym toolem do wpisania opisu kodu byłoby jeszcze lepiej, bo często pisanie to robienie 204 raz iteracji tego samego problemu i taki Copilot tutaj pomaga bo trzeba się skupić nad samym problemem i różnicami, a nie czymś co się pisze tak z automatu. 

Chociaż warto być szybkim w czytaniu kodu ;-) bo jednak jak wkleja kilka linijek kodu to trzeba umieć stwierdzić co one zrobią ;-) i czy to jest akurat to czego chcemy ;-)

Stąd jak mi się skończy trial to sobie kupię ;-)



Podobne postybeta
Toole do CI są dziwne ;-)
Copilot za bardzo pomaga i czasem trzeba go wyłączyć ;-)
Piszemy dzienniczek z Copilotem ;-)
Copilot chyba pomaga ;-)
ChatGPT - do czego i do czego nie ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz