poniedziałek, stycznia 23, 2023

ChatGPT jest potężne...

Bawiłem się ChatGPT i uznawałem, że fajne, ale nie rozumiałem tego czemu np. Google jest tak przerażone.

Teraz rozumiem ;-)

Najpierw pomęczyłem ChatGPT pytaniami o pewien program, tutaj nasza rozmowa:



Fakt, przy pierwszym podejściu w miejscu gdzie teraz mówi o nieskończoności poszedł w krzaki i próbował wypisać wyniki pośrednie i się zawiesił... o czym zapomniał, ale wiedza mu została i już drugi raz tego nie zrobił.

OK, to uznałem, że poproszę go o rozwiązanie zadania które dawaliśmy na Phone Screen kandydatom w poprzedniej firmie....

Drań to zrobił w mniej niż 30 sekund ;-)

Nie podam przykładu bo za bardzo podobne do tego co kandydaci pisali ;-)

Fakt, zapomniał o hashCode i equals, ale jak mu zwróciłem uwagę to dodał te metody.

To kolejny test zrobiłem....

Poprosiłem go o to by mi napisał kod, który napisałem w pracy w piątek i poniedziałek, a w weekend jeszcze sprawdzałem jak czytać dane z pliku w JARze...

Mam plik CSV z danymi w postaci:

klucz, dana1, dana2

Chcę na wyjściu coś co po zawołaniu metody get z kluczem zwróci mi obiekt z tymi dana1 i dana2.

Zaproponował rozwiązanie, zwróciłem uwagę, że jednak nie czyta tego z pliku... i nie tworzy tego obiektu z pliku, więc napisał mi ten kod.

Zwróciłem uwagę, że chcę ten plik mieć w JARze i że plik się nazywa mapped.csv... drań zaproponował kod, który to rozwiązał.

Czyżby rola programistów w przyszłości miała polegać na dyskutowaniu z ChatGPT i jego następcami/konkurentami w celu wygenerowania kodu? ;-)

Trochę to przerażające ;-)

Zawsze myślałem, że w programowaniu ważna jest świadomość, że umiemy programować bo jesteśmy świadomi, więc umiemy zrozumieć problem i znaleźć jego rozwiązanie.

Okazuje się, że to wcale nie jest takie pewne...



Podobne postybeta
AI nie zabierze nam pracy - przynajmniej teraz ;-)
Tak Maven'ie, zbłądziłem ;-)
Tak tworzy się przyszłość
Chorować to trzeba umieć ;-)
Terminatorowa refleksja ;-)

2 komentarze:

  1. Z ciekawości... Wykupiłeś płatną wersję?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ;-) i nie jest to na razie jakoś szczególnie wykorzystywana usługa przeze mnie ;-)
      Tzn. ostatnio sprawdzałem z ChatGPT co robić z moim iPadem Pro 12.9 z 2017 który przestał działać i wyrzuca 4013, i ChatGPT mnie oszukiwał, że jego klawiatura jest zgodna z iPadami Pro do wersji 5, czyli tej z 2021, dopiero jak inaczej spytałem, czyli spytałem o numer wersji klawiatury i wtedy go znów spytałem o zgodność tej wersji klawiatury to już powiedział prawdę...
      Co jest "lekko" straszne bo w fragmentach gdzie nie masz wiedzy, może Cię łatwo oszukać ChatGPT.

      Usuń