niedziela, października 09, 2022

Dobrze, że dzięcioły nie lubią komputerów...

Komputery są fajne, ale czasem utrudniają życie.

Takie kary kredytowe. Super wygodne, przejrzyste... Ale czasem mają problemy.

Które to problemy zwykle wynikają z jakiegoś błędu w kodzie, albo z mieszania dzisiejszych wymagań z technologią która nie daje rady.

Np. w tamtym roku, albo dwa lata temu miałem przygodę z Google, które z uporem maniaka informowało mnie, że nie może autoryzować transakcji.
Transakcja była jeśli dobrze pamiętam na 17 groszy...
A najwyraźniej Visa albo mój bank albo jakoś kawałek kodu gdzieś nie pozwalał zrobić tej transakcji... Więc w końcu ja dostawałem info od Google że moja karta ssie i że transakcji się nie da autoryzować..
Bo pewnie gdzieś poleciało, że za mała kwota, nie może np. przeliczyć na dolary i przez to nie zrobi transakcji, ale dalej status był źle obsłużony i w końcu wyszedł brak autoryzacji...
Pomogło zrobienie przelewu na większą kwotę...

Dziś znów IHG mi zrobiło preautoryzację karty z wyzwaniem 3-D Secure.
Przeszło.

Parę godzin później hotel mi napisał, że sorry ale oni nie są w stanie zrobić autoryzacji...
Zgaduje, że to przez to, że przed transakcją miałem na karcie mniejszy kredyt niż kwota którą mam zapłacić za hotel, więc nadpłaciłem kartę... Ale pewnie gdzieś jakoś kawałek kodu patrzy nie tam gdzie trzeba i płacze, że się nie da zrobić transakcji i gdzieś źle obsłużone kody statusów powodują, że w końcu jest brak autoryzacji...
Albo jakiś geniusz w PKO BP dodał gdzieś, że transakcja musi mieć swoje 3-D Secure, a że transakcja nie jest interaktywna to jest problem ;-)

Jakby cała inżynieria była tak robiona jak software to naprawdę istnieje naszej cywilizacji byłoby wątpliwe w świecie gdzie istnieją dzięcioły ;-)

posted from Bloggeroid



Podobne postybeta
PKO BP to jednak nie umie w płatności..
Eksperymentalna wersja 0.5 OpenOffice.org2GoogleDocs
Piesakrew!
My = Bogacze.
Selfhacking ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz