poniedziałek, stycznia 10, 2022

Jak ogarnąć ładowanie kilku iPadów i Macbooków, tak by nie były non-stop na ładowarce, ale by zawsze w nich było na tyle prądu by się ich choć trochę dało poużywać? ;-)

W końcu użyłem do czegoś Shortcuts ;-)

Mam w domu 2 iPady (Aira i Pro), do tego Macbooka Pro i Macbooka Air (do tego jeszcze parę telefonów z Androidem i tablet z Androidem...).

Macbook Pro jest cały czas włączony, ale cała reszta sobie leży i czasem ich używam. Oczywiście dość często jest tak, że akurat jak sięgam po iPada to ma tylko 15% baterii ;-) albo i mniej. 

Stąd od jakiegoś czasu myślałem nad tym jakby sobie w jednym miejscu zbierać stany baterii ;-)

I w przypadku sprzętów Apple znalazłem sposób ;-)

Skorzystałem z Shortucts :-)

Na iPadach mam takie coś:



Działa to tak, że jeśli poziom baterii spadnie poniżej 20% to w Todoist tworzy mi się task z informacją, że muszę danego iPada naładować ;-)

W przypadku MBA też użyłem Shortucts, ale że na macOS nie ma możliwości automatyzacji takiej, że shortcut uruchamia się przy zadanym zdarzeniu, to zrobiłem takie coś:


Nazwałem to Battery i do crontaba dodałem linijkę:

@hourly shortcuts run Battery

Dzięki temu przeciętnie raz na godzinę MBA uruchamia tego shortcuta i jeśli poziom baterii jest niższy niż 20% to tworzy mi się Reminder :-)

Niestety do teraz na żadnym z laptopów nie udało mi się dać dostępu Shortcuts do Todoista ;-)

Tzn dodaję sobie akcję z Todoista i mam tak:


Klikam na Allow Access i apka się ładnie pyta:


(przechodziłem to też z Safari)

Klikam na Continue i mam śliczną stronę od Todoista:


Klikam Agree i nic ;-) o takie:

Ale i tak z radością dziś dostrzegłem pierwszy raz Reminder z informacją, że mam załadować Macbooka Air :-)






Podobne postybeta
Potok świadomości - Machine Learning może tagować posty ;-), iPhone ssie, fajne książki, spać.....
Alfred + Todoist i wysyłanie tasków do projektu, a nie tylko do Inbox'a ;-)
Żenienie Todoist z Obsidian przy pomocy Pythona ;-)
Kopia zapasowa ważna ;-)
W Androidzie przydałyby się nagrywalne intenty :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz