piątek, maja 29, 2020

Alfred + Todoist i wysyłanie tasków do projektu, a nie tylko do Inbox'a ;-)

Od jakiegoś czasu używam Alfreda.

Dostałem sobie już nawet własny "workflow", który dodaje mi taski do Todoista.

No i było nieźle, ale trochę mi z czasem zaczęło brakować możliwości dodawania nie tylko do Inbox'a, ale też do projektów.

Wczoraj więc posiedziałem i mam, działa :-)

Wystarczy w trakcie tworzenia taska wpisać # i pojawia się lista projektów :-) co widać poniżej :-)



Mój workflow to aż 3 akcje ;-)


Pierwsza reaguje na słowo kluczowe todo i składa się z 2 skryptów w Pythoni'e ;-) pierwszy to Script Filter, którego zadaniem jest reagowanie na to co użytkownik pisze, i jak w tekście pojawi się # to skrypt ma zaproponować znane projekty :-) [oczywiście z filtrowaniem]
Gdy user już wszystko napisze i naciśnie Enter to (poza selekcją w autocomplete ;-))wynik jest wysyłany do drugiego skryptu w Pythonie, który wysyła item do Todoista i w razie w treści jest #<nazwaProjektu> to dodaje wpis do tego projektu, jeśli nie znajdzie takiego projektu to dodaje do Inboxa.

Druga reaguje na słowo todosync, i po prostu odpala skrypt który pobiera listę projektów z Todoista (ten Script Filter to też zrobi jeśli zauważy, że nie ma na dysku pliku z projektami ;-)).

Trzecia reaguje na słowo todotoken po którym powinien wystąpić ciąg znaków będący tokenem pozwalającym na korzystanie z API Todoista.
Jeśli poprzednie skrypty nie znają tokena to zamiast pomagać i robić to co jest ich zadaniem, poproszą o użycie todotoken ;-)

Sam Alfred nie wspiera jakoś szczególnie (a przynajmniej ja jeszcze nie umiem) reużywania kodu, więc w moich skryptach jest dość dużo powtórzeń ;-)

Jakby ktoś był zainteresowany to tutaj można sobie pobrać mój workflow :-) [ikonkę ukradłem stąd https://github.com/rbnh/todoist-alfred-workflow, zresztą jest tu mój pull request sprzed jakichś 2 tygodni, ale nikt tego projektu nie utrzymuje od paru lat więc raczej nie zostanie zmergowany ;-)]





Podobne postybeta
Workflow dla Alfreda do dodawania tasków z projektami i labelkami do Todoista :-)
Żenienie Todoist z Obsidian przy pomocy Pythona ;-)
Kopia zapasowa ważna ;-)
Hacky tool ;-) - workflow do Alfreda, który pozwala wykonywać różne konwersje na zawartości schowka ;-)
Jak ogarnąć ładowanie kilku iPadów i Macbooków, tak by nie były non-stop na ładowarce, ale by zawsze w nich było na tyle prądu by się ich choć trochę dało poużywać? ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz