czwartek, stycznia 21, 2021

Magia....

Zbudowałem sobie kiedyś czujnik Sit/Stand, który działał, ale później przestał.

Robiłem różne podejścia do naprawy czujnika, zmieniałem same czujniki, zaglądałem do kodu, przeglądałem kable, nawet chyba nawet wszystkie wymieniłem i nic.

Dziś postanowiłem korzystając z urlopu spojrzeć na to jeszcze raz.

Odpaliłem, zajrzałem do routera żeby znaleźć IP czujnika.

Obejrzałem kod, odpaliłem....

I drań pokazuje prawidłowe wartości....

Magia? :-)


Czujnik działa tak, że są 2 czujniki ultradźwiękowe, jeden patrzy "w przód" w miejsce gdzie jest człowiek (znaczy ja ;-)), drugi patrzy na sufit i obserwuje odległość od sufitu i wysyła do endpointa na innym Rasbperry Pi info o tym czy ktoś w danym momencie siedzi przy biurku, czy stoi w pozycji stand biurka :-)

Teraz muszę zastanowić się jak go go ponownie zamontować do monitora ;-) (tym razem innego, bo w międzyczasie z 24 cali FullHD przeszedłem na 27 cali 4K ;-))




Podobne postybeta
Budujemy czujnik sit/stand do biurka :-)
"Fizyczny" projekt, jak zacząć?
Debugowanie sprzętu jest trudne....
Czy się stoi czy się siedzi... Rasbperry Pi z czujnikami ultradźwiękowymi to stwierdzi ;-)
Czas odejść do 1 okienko = 1 telewizor? :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz