niedziela, maja 28, 2017

Budujemy czujnik sit/stand do biurka :-)

Już raz w ramach hackathonu w pracy zrobiłem wykrywacz tego czy stoję czy siedzę przy biurku ;-)
Używał kamerki.

Jednak do domu chciałem zbudować coś poważniejszego, co używałoby Raspberry Pi i 2 czujników ultradźwiękowych.

Czujniki ultradźwiękowe to HC-SR04, które mają zasięg do 400 cm.

Idea jest taka by na biurku zamontować 2 takie czujniki, jeden będzie patrzał w dół, na podłogę i mierzył odległość od podłogi, drugi zaś będzie patrzał w  kierunku gdzie ja się powinienem znajdować ;-)
Dzięki temu powinienem znać wysokość biurka i to czy przy nim ktoś siedzi/stoi.

Znalazłem w sieci opis jak podpiąć i wykorzystać 1 czujnik i na podstawie tego wymyśliłem jak podpiąć i wykorzystać 2 czujniki :-)

Całość wygląda tak:


Jak widać użyłem płytki prototypowej i dwóch czujników HC-SR04, do tego jednego z moich Raspberry Pi 2.

Teraz to jakoś będę musiał zamontować do biurka, dopisać kod, który będzie wszystko gdzieś umieszczał i wysyłał mi statystyki....

A później może przerobić tego pająka w coś mniejszego i bardziej poręcznego ;-)

Na razie stwierdzam, że to AŻ takie trudne nie jest... chociaż bez lupy się nie obeszło ;-)


Podobne postybeta
Magia....
"Fizyczny" projekt, jak zacząć?
Debugowanie sprzętu jest trudne....
Czy się stoi czy się siedzi... Rasbperry Pi z czujnikami ultradźwiękowymi to stwierdzi ;-)
Gdybym miał okulary Google.... (znaczy, kiedyś będę miał ;-))

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz