czwartek, grudnia 15, 2016

Nie, to brak HDCP 2.2, a nie backdrop nie służy Chromecastowi Ultra ;-)

Mój Chromecast Ultra działał świetnie i nagle przestał odtwarzać niektóre filmy, szczególnie te w 4K, ale też w HD...
Co gorsza stary Chromecast 2nd gen był w stanie odtwarzać te materiały, z tym że te w 4K odtwarzał w HD.
Robiłem resetu, factory reset i nic...
Ale wyłącznie backdrop, czyli wyświetlanie zdjęć i pogody sprawiło, że Chromecast Ultra znowu działa :-)
Ciekawe jak długo ;-)
Nie długo się okazało ;-)

Problem był jednak w TV, a nie w Chromecast'cie ;-)

Chromecast Ultra do pokazywania materiałów 4K potrzebuje portu HDMI zgodnego z HDCP 2.2.
HDCP 2.2 to kolejny coś, który ma chronić materiały video przed nielegalnym kopiowaniem.

Mam wrażenie, że YouTube wcześniej odtwarzał wszystko na porcie HDMI bez HDCP 2.2, ale nie mam tu pewności, później przestał ;-)

Jednak po tym jak zadałem pytanie na stronie supportu i trochę poszukałem to dotarło do mnie, że HDCP 2.2 może być źródłem problemu.
Sprawdziłem w sieci i okazało się, że mój telewizor ma wsparcie dla HDCP 2.2, ale tylko w HDMI 1, nie w pozostałych 2 portach...
Po przełączeniu Chromecasta Ultra do portu HDMI 1 z HDCP 2.2 wszystko zaczęło działać :-)

posted from Bloggeroid



Podobne postybeta
Chromecast
Chromebook - filmy już działają :-)
Nexus 7 i Chromecast... nie wiem czy kupię, ale mi się podobają :-)
Instalowanie SkyShowtime na Androidzie i Chromecast with Google TV to mordęga
Magia....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz