piątek, czerwca 20, 2014

Jak się dowiedziałem o tym, że w Polsce rusza Google Play Movies ;-)

Od dziś mamy w Polsce Google Play Movies, co jest super wiadomością :-)
Oferta wygląda na niezłą, a usługa na bardziej sensowną niż Książki i Muzyka.

Sam przewidywałem, że do Polski Movies dotrą jeszcze przed końcem 2013 roku, ale jak widać się myliłem.
Wtedy jednak, gdy spodziewałem się nadejścia Google Play Movies, albo jakieś innej dodatkowej rzeczy do Google Play, napisałem sobie skrypt, który działa na moim Rasbperry Pi, siedząc w crontabie i odpalając się co 15 minut.
Jego zadaniem jest wejście na 2 strony Google i policzenie ile razy występuje tam słowo Poland ;-)
Jeśli więcej niż zadaną ilość razy to dostajemy maila ;-)

Tak się dziś prawie dowiedziałem o Google Play Movies, a wcześniej o Google Music w Polsce (prawie, bo wcześniej przeczytałem w sieci ;-))

A skrypt wygląda tak:

#!/usr/bin/python
import urllib2
import smtplib
from datetime import datetime

FROM = "e-mail from"
TO = "e-mail to"
PWD = "e-mail password"

def sendEMail(usr, psw, fromaddr, toaddr, url):
runtime=datetime.now()
server=smtplib.SMTP('smtp.gmail.com:587')
server.starttls()
server.login(usr,psw)
senddate=datetime.strftime(datetime.now(), '%Y-%m-%d')
subject="Cos nowego z Google Play???"
m="Date: %s\r\nFrom: %s\r\nTo: %s\r\nSubject: %s\r\nX-Mailer: My-Mail\r\n\r\n" % (senddate, fromaddr, toaddr, subject)
msg='''
Na stronie '''+url+''' slowo Poland wystepuje wiecej niz 1 raz, czyzby cos nowego?'''
server.sendmail(fromaddr, toaddr, m+msg)
server.quit()


urls=("https://support.google.com/googleplay/answer/2843119?hl=en","https://support.google.com/googleplay/answer/2462844")
# Tu jest sekret, na 1 stronie słowo Poland jest 4 razy, na drugiej 0, do wczoraj było 3 i 0.
nums=(4,0)

for i in range(0,len(urls)):
url = urls[i]
num = nums[i]
req = urllib2.urlopen(url)
lines = req.readlines()
s = ""
for line in lines: s=s+" "+line
if s.count("Poland")>num:
sendEMail(FROM, PWD, FROM, TO, url)
Liczę, że jeszcze parę razy wyśle mi maila z info o czymś nowym ;-)


Podobne postybeta
Polowanie na Nexus 4 - wersja automagiczna ;-)
Jak nie zapomnieć kupić biletu miesięcznego ;-)
Jak nie zapomnieć kupić biletu miesięcznego - revised ;-)
Nexus 7 i Chromecast... nie wiem czy kupię, ale mi się podobają :-)
Airly + Python + Oczyszczacz Powietrza = lepsze oddychanie ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz