wtorek, lipca 27, 2010

Google AppInventor for Android, ktoś się już bawił?

Zaraz gdy przeczytałem o Google AppInventor for Android poprosiłem o zaproszenie, do teraz czekam ;-)

Posunąłem się nawet do tego, że poprosiłem też przy pomocy innego konta ;-)

Ciekaw jestem czy tym razem się uda. Google próbowało już kiedyś czegoś podobnego, był to Google Mashup Editor, który niestety jakiś czas później umarł. Dla developerów był zbyt ograniczony, dla amatorów zbyt trudny.

Znalazłem na YouTube pełny film pokazujący tworzenie aplikacji, którą możemy obejrzeć w filmiku prezentującym GAI4A ;-) Wszystko trwało 4 minuty, a środowisko z tego co było widać wykorzystuje Java Web Start do edycji bloczków.

Aplikację pobiera się przy pomocy kodu QR. Zresztą spróbowałem pobrać coś spod kodu QR widocznego w filmiku, ale zostałem opluty przez serwer Google prośbą o zalogowanie się, z jak się zalogowałem to dostałem stronę na której można prosić o zaproszenie ;-)

Wygląda jednak na to, że kod "źródłowy" aplikacji będzie na serwerach Google i to one udostępnią nam skompilowany plik APK.

Widziałem też na YouTube przykładową aplikację, która miała 2 guziczki "1" i "0", klikając je można było wprowadzać liczbę binarną, która pokazywana była też w postaci dziesiętnej. Proste, ale ma potencjał.

Tyle wiem na teraz, dlatego jak ktoś ma możliwość ;-) to niech pchnie moje zaproszenie ;-)

Mam nadzieję, że na G1 programy z tego pojadą :-)




Podobne postybeta
Allegro to jest banda amatorów.
USB-C w iPhonie dobra rzecz :-)
30 baniek na piramidę
Jak to rzeczy proste okazują się trudnymi ;-)
Rury odetkane :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz