sobota, września 05, 2009

.NET jest dziwny

Kolejny kamyczek do wojny między Java a .NET ;-) Przed chwilą w trakcie instalacji .NET 3.5 zostałem przez program instalacyjny poproszony o zamknięcie niektórych programów.To, że były wśród nich Firefox czy WinAmp w głowie mi się jakoś mieści.To, że był tam Eclipse jest dziwne......Ale najlepsze jest to, że .NET chciał także bym zamknął jego program instalacyjny :-)Btw. czy ktoś rozumie jak to jest, że Java 1.6 czy nawet developerska Java 1.7 potrafią spokojnie wykonać kod skompilowany dla Java 1.0, a w przypadku .NET musisz mieć wszystkie wersje środowiska uruchomieniowego bo w 3.5 nie wykonasz kodu dla 1.0 czy nawet 2.0?


Podobne postybeta
Moja możliwa zemsta za zamknięcie Google+ ;-)
Nigdy nie zapominaj o FSM! ;-)
Chciałbym Chromebooka
Dlaczego wybrałem Windows XP dla mojego EEE?
Śmierdząca ryba wolności ;-)

2 komentarze:

  1. To doświadczenie czy jakiś papier wyprodukowany przez M$ mówi o tym, że nie można pod .Net 3.5 uruchomić aplikacji napisanej dla .net 2.0/1.1 ??


    .Net 3.5 używa CLR 2.0 a na dodatek instaluje .Net 2.0 więc czemu miałby nie móc uruchamiać starszych aplikacji ??


    BTW z doświadczenia wiem, że nie wszystkie aplikacje napisane pod Jave 1.4 działają prawidłowo na nowych wersjach

    OdpowiedzUsuń
  2. Doświadczenie, choć przyznam że bierze się głównie z tego, że zauważyłem kiedyś to o czym piszesz, czyli to, że 3.5 instaluje 2.0 po to by nim uruchamiać aplikacje dla 2.0 i 1.0/1.1.

    Przez to trochę dziwnie wygląda, i np. w moim systemie zainstalowany jest 3.5 SP1, 3.0 SP2, 2.0 SP2 [który w sobie jako jeden z komponentów ma .NET 1] i jeszcze 1.1 co łącznie zabiera 393.39 MB.
    2.0 niby potrafi wykonać kod dla 1.1/1.0, ale sam MS zachęca do używania 1.1 jeśli to tylko możliwe.

    Z tego co pamiętam te same problemy były z wersją .NET CF przez co na moim PocketPC miałem chyba dwie wersje .NETa ;-)

    W Java'ie spotkałem tylko problem z przenoszeniem źródeł dla 1.5 do Java 5.0 bo w kodzie mieliśmy zmienne "enum".

    I przyznasz chyba, że to trochę dziwne że w trakcie instalacji .NET chciał żebym wyłączył jego instalator ;-)

    OdpowiedzUsuń