sobota, czerwca 02, 2007

Ankieta

Czytam ostatnio "Boga Urojonego", którego udało mi się kupić w czwartek w jednym z krakowskich EMPiKów :-)

Richard Dawkins przytoczył tam ciekawe wyniki ankiety rozesłanej wśród brytyjskich naukowców, poniżej podobna ankieta :-) Ciekawe jak wyniki będą różniły się od tej o której pisze Dawkins :-)





7 oznacza wiarę w Boga, który wysłuchuje modlitw i w odpowiedzi na nie zmienia świat. Czyli jest to wiara w Boga, który w odpowiedzi na modlitwę nieprzygotowanego studenta sprawia, że ten zdaje egzamin, albo w odpowiedzi na modlitwę o zdrowie uzdrawia. 1 oznacza kompletny ateizm bez jakiejkolwiek krztyny wiary w Boga. Stopnie pomiędzy odpowiadają właśnie takim rodzajom wiary/niewiary, które mieszczą się między tymi dwoma skrajnościami. 4 oznacza, że nie wiemy i ani wierzymy, ani nie wierzymy.

Choć ankieta internetowa nie jest zbyt miarodajna, to prosiłbym o w miarę szczere odpowiedzi :-)


Podobne postybeta
Come out!
Kranówa w herbacie
Stereotypy
Kierowca bombowca ;-)
Czas wrócić do blindfold programming

4 komentarze:

  1. Jakby co minus 1 dla odpowiedzi 7, chciałem kliknąć na Zobacz wyniki, a klikło mi się na zagłosuj

    OdpowiedzUsuń
  2. Jakieś podsumowanie?
    Wnioski? Wyszło nam w głosowaniu, że Bóg istnieje czy nie? Czy myślisz, że uzna demokratycznie przeprowadzone wybory?

    OdpowiedzUsuń
  3. Przyznam, że spodziewałem się całkiem innych wyników. Jak na razie większość odpowiedzi jest w dolnej części skali, a myślałem że większość będzie w okolicach 5-6.

    Nie głosujemy tutaj, robimy ankietę. Czyli staramy się zbadać co ludzie myślą w tej sprawie. A jak pisałem wyniki mnie dziwią.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przypomina nieco wiekowa juz ankiete http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,2567 ;-)

    OdpowiedzUsuń