niedziela, kwietnia 01, 2007

Spik mnie wkurzył

Przyłapałem dziś mój komunikator internetowy - Spik z Wirtualnej Polski na tym jak wyżerał mi blisko 25KB/s transferu.Robi to podobno by testować łącza co ma zapewnić lepszą jakość rozmów VoIP.Problem jednak w tym, że:- po pierwsze JA NIE KORZYSTAM z rozmów VoIP w Spiku od jakiegoś roku,- po drugie Spik nie pozwala na wyłączenie tego "testowania",- po trzecie jeżeli jest to badanie mające na celu dostarczenie danych statystycznych komuś z Wirtualnej Polski to jeżeli WP pragnie używać mojego komputera i łącza do testowania jakości usługi to powinna mnie o tym poinformować.Przy bardziej paranoicznym charakterze mógłbym uznać, że to iż na 6 połączeń [z czego 5 otwartych] aż 5 [4 z otwartych] jest skierowana do TPSA to nie wynik tego, że większość Internautów w Polsce używa Neostrady, ale spisek mający na celu zwiększanie transferu na bramkach między innymi operatorami i TPSA [właściciel WP]. A za to jeszcze jakiś czas temu TPSA kazała sobie słono płacić.W to jednak nie wierze, Neostrada z TPSA to najpopularniejsza usługa z publicznym IP [a takie jest wymagane do tego "testowania"] [np. dla tego bloga i mojej BuffyPedi około 45% odwiedzających wchodzi z TPSA i chyba ponad 90% to ludzie z Neostradą] i po prostu przez to połączenia są kierowane do użytkowników z TPSA.Teraz zacznę przyglądać się temu czy Spik ogranicza się do "testowania" łącza na moim domowym komputerze, czy robi to też na laptopie, który z siecią łączy się poprzez Blueconnect'a. Niby Blueconnect to połączenie zza NATa, ale publiczne IP potrzebne jest do "bycia celem" takiego testowania, może NAT nie przeszkadza w próbach nawiązywania połączeń z takimi "celami". Jeżeli okaże się, że na laptopie Spik też "testuje" łącze to niestety będę musiał zmienić komunikator.Dodatkowa "zaleta" Spika to notoryczne zajmowanie portu 80 i 443.


Podobne postybeta
Google Analytics i odwiedzacze
50:50... czyli geolokalizacja działa, ale tak sobie ;-)
Mieszkanie po Kalifornijsku ;-)
Tarcza
Najmocniejszy "żart" Prima Aprilisowy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz