niedziela, lipca 23, 2006

Ścisłowcy vs. humaniści

Jakiś czas temu zastanawiałem się kim są z wykształcenia szefowie największych firm na świecie.Wydawało mi się, że większość z nich to ludzie z wykształceniem w przedmiotach ścisłych [plus MBA ;-)], ale było to tylko przypuszczenie.
Dziś bazując na liście Fortune 500 i Wikipedii przyjrzałem się 20 największym firmom na świecie.
Udało mi się dotrzeć do informacji o wykształceniu 14 z CEO 20 największych firm na świecie.Moja teza się nie potwierdziła :-(
Ścisłowcy stanowią tylko 35.71% wszystkich CEO w badanej próbce, przodują za to ludzie, którzy od początku uczyli się robić pieniądze. Aż 42.86% z CEO w badanej próbce to absolwenci kierunków biznesowych. Humaniści zaś (2 historyków i 1 prawnik ;-)) stanowią 21.43%.
Wydaje się więc, że aby zostać CEO trzeba po prostu mieć w tym kierunku talent :-)



Podobne postybeta
Skąd się biorą źli i dobrzy nauczyciele? - Przemkowa teoria ;-)
Religia zamiast matematyki?
"Prezencik" :-)
Autocenzura
Praca po studiach

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz