wtorek, czerwca 06, 2006

Google Spreadsheest :-)


I stało się :-)
Google udostępniło dziś kolejną ciekawą usługę. Tym razem jest to arkusz kalkulacyjny o nazwie Google Spreadsheets.
Na razie dostęp do usługi jest ograniczony.
Pierwsze próby wypadły pomyślnie, Google Spreadsheets załadował poprawnie arkusz nagrany w formacie Excel'a [arkusz ten zawiera 2000 linii z opisem położenia punktów z trzęsieniami ziemi, obrazek który z niego wygenerowałem jest tutaj]



Jak na razie dostrzegłem, że niestety Google Spreadsheets przy tak dużym pliku dość potężnie zamęcza mojego FireFoksa :-)
Google Spreadsheets pozwala na uploadowanie plików XLS z lokalnego dysku, gotowe arkusze możemy zapisać na naszym dysku w formacie CVS, XLS oraz jako HTML.
Dziwi mnie trochę fakt niewspierania przez Google formatów OpenOffice.org zważywszy umowę między Google a Sun'em.
Dużym plusem Google Spreadsheets jest wsparcie dla CTRL-C i CTRL-V :-) dzięki temu możemy wkleić komórkę i przeklejać ją do następnych. Działa również zaznaczanie komórek tak kursorami jak i myszką.

Przyznać muszę, że Google Spreadsheets prawdopodobnie zastąpi mi NumSum, który opisywałem swego czasu. Jednym brakiem produktu Google'a jaki na razie widzę w stosunku do NumSum jest brak wykresów.

Z moich testów wynika, że Google Spreadsheets dobrze działają z Internet Explorer'em oraz Firefoksem.
Wg. samego Google wspierane przeglądarki to:
  • IE 6.0+
  • Mozilla Firefox 1.0.7+ Download Firefox
  • Mozilla 1.7.12+
  • Netscape 7.2, 8.0
  • Camino 1.0+
[dodane: Okazuje się, że Google Spreadsheets pozwala na prowadzenie chat'ów w trakcie wspólnego edytowania dokumentu :-)]


Podobne postybeta
Narzędzia
Korelacje
Biuro On-Line :-)
Google Docs & Spreadsheets
Popsuł mi się Calc w OpenOffice.org :-(

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz