niedziela, maja 07, 2006

O tym dlaczego programista powinien mieć oczy dookoła głowy

Podstawowe prawo Murphyego mówi:

"Jeśli coś może się zepsuć, zepsuje się na pewno"

Ja muszę chyba wprowadzić nowe prawo ;-)


"Jeśli coś wydaje się działać, to na pewno działa"

Skąd to zaskakujące prawo?
Jak wczoraj pisałem stworzyłem mój mini systemik do wyszukiwania podobnych stron WWW. Gdy pisałem wczorajszego posta wszystko działało. Kilka godzin później znalazłem błąd, który wydawał się powodować, że system działa, ale źle.

Poprawiłem go.
Nadal działało tak samo i wyniki były identyczne.

Trochę mnie to zdziwiło i dopiero teraz doszedłem gdzie jest błąd, który niwelował poprzedni ;-)

Ten przypadek pokazuje, że programując komputery nie można niczemu ufać i wszystko trzeba testować ;-)


Podobne postybeta
Czas się uczyć!
Są ludzie, którzy nie kochają Java'y
Straż Nocna
Nowomowa
Łuna - luna ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz