niedziela, kwietnia 16, 2006

Trzęsienie ziemi co 2-3 godziny

Kilka dni temu trafiłem dzięki StumbleUpon na stronę z informacjami o zarejestrowanych trzęsieniach ziemi.
Poszukałem "mojego" urodzinowego trzęsienia ;-), ale niestety znalazłem tylko o 20 minut późniejsze, którego epicentrum znajdowało się o 20-30 km od epicentrum tego mojego, miało też większą magnitudę (moje 2.9, a to 3.2).
Zastanawiałem się nawet nad wykorzystaniem kanału RSS tej strony do monitorowani i raportowania trzęsień ziemi na terenie Polski.
Nie wiem po co, po prostu żeby zobaczyć ile tego jest i jak często się zdarzają.
Na świecie takie rejestrowane zdarzają się 10-15 razy dziennie, czyli co 2-3 godziny, a z wstępnej "obróbki" danych widzę, że w Polsce co kilka dni.

Teraz mi do głowy przyszedł pomysł stworzenia "mapy" trzęsień ziemi.
Ciekawe czy trzęsień ziemi będzie więcej w okolicach granic płyt tektonicznych.


Podobne postybeta
C# - Java = Delphi
Trzęsienie ziemii i poszukiwania wiosny ;-)
Pixel XL jest genialny
Mini bug w Google Analytics?
Użytkowniki nie chcą współpracować ;-)

1 komentarz:

  1. no ja by byla mapka taka ktora by pokazywala gdziec co sie dzieje to by bylo git !! ^^

    OdpowiedzUsuń