sobota, kwietnia 08, 2023

Java 8 nie lubi UTF-8 ;-)

Zepsułem sobie nową wersją toola do podobnych postów listę tagów w postach, i po tym wyglądała tak:


Jak widać pojawiło się wiele dziwnych nazw, które powstały przez zmianę polskich znaczków w jakieś dziwne cosie...

Stało się to dopiero po tym gdy program został uruchomiony na moim Raspberry Pi...

Jak rozumiem, choć nadal nie jestem pewien czy to główny powód ;-) jest to spowodowane tym, że Java 8 lubi UTF-16, a nie UTF-8 i coś się jej pozajączkowało.

Dodałem do cmd line uruchamiającego program -Dfile.encoding=UTF-8 i wydaje się, że to pomogło...

Chociaż i tak teraz programik uruchamia się co 10 minut, a wykonanie trwa dłużej ;-) więc chyba najwyższy czas przenieść apkę na ZimaBoard, niedość, że jest tam szybszy CPU (Celeron w końcu jakiś ;-)) to jeszcze do tego jest tam nowsza Java i mógłbym też programik zmienić na nowszą Java'ę.

Co mnie dziwi ja gdzieś po drodze używam plików do przechowywania danych pomiędzy krokami pracy programu i mimo wszystko nie było takich problemów wcześniej.
Może gdzieś ustawiałem, że to jest UTF-8?




Podobne postybeta
Jowisz, mglawica i Księżyc
Szukanie czemu mi nie działa program na Java 17, a czemu działa na Java 8 ;-)
Mysaifu JVM - Java dla PocketPC
LibreOffice - takie sobie
Java 8 + lambdy = wolno ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz